تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش جمعیت کیفری/ از تاسیس شعبه شورای حل اختلاف در زندان تا بررسی پرونده زندانیان از سوی قضات

12:45 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۱۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عتباتی به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه گفت: شورای حل اختلاف در داخل زندان راه اندازی شده و با دعوت از شاکی و زندانی در راستای صلح و سازش تلاش می‌کند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور «ناصر عتباتی» دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه پرداخت و اظهار کرد: دادستانی استان اردبیل در این زمینه اقدامات رضایت بخشی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه زندانی شدن با قرار وثیقه به حداقل برسد، برای اداره ثبت اسناد و املاک کشیک تعریف شده و با کانون کارشناسان و مرکز مشاوران قوه قضائیه هماهنگ گردیده که در وقت کشیک و ایام تعطیل، کارشناس معرفی کنند.

دادستان اردبیل ادامه داد: به منظور ارتباط زندان با شعب اجرای احکام و شعب کشیک و برای بررسی وضعیت زندانیان تحت قرار و زندانیان که تحمل محکومیت می‌کنند، یکی از پرسنل زندان همواره در دادسرا مستقر است.

عتباتی با اشاره به بازدیدهای روزانه از زندان از سوی قضات تصریح کرد: علاوه بر اینکه قاضی ناظر بر زندان در زندان مستقر است، از سوی دادستانی ابلاغ شده که یکی از قضات دادسرا به صورت یک روز درمیان در زندان حاضر شده و مشکلات قضایی زندانیان را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی با اشاره به استقرار شعبه شورای حل اختلاف در زندان، اظهار کرد:  شورای حل اختلاف در داخل زندان راه اندازی شده و با دعوت از شاکی و زندانی در راستای صلح و سازش تلاش می‌کند.

دادستان اردبیل همچنین با اشاره به برگزاری منظم جلسات ساماندهی وضعیت زندانیان، تقویت ستاد دیه و برگزاری جلسات متعدد برای ایجاد صلح و سازش را از دیگر برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری در این استان عنوان کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *