آزادی 90 زندانی در 6ماهه نخست امسال/ رضایت 33 میلیاردی از شکات در شعبه 157 شورای حل اختلاف

12:38 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۱۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
روحانی منش گفت: تعداد 90 زندانی با بدهی 72 میلیارد ریالی در 6 ماهه نخست امسال از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف استان همدان،مسئول ستاددیه استان همدان گفت: تعداد 90 زندانی با بدهی 27 میلیارد ریالی در 6 ماهه نخست امسال از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: کمک و مددرسانی به اقشار آبرومند جامعه که بنابر حوادث غیر عمد درگیر زندان شده اند وظیفه و تکلیف انسانی و اخلاقی ماست و در این راستا افراد مسن ، بیماران خاص ، نسوان و خانواده شهدا در اولویت قرار دارند .

روحانی منش خاطر نشان کرد: با پیگیری های بعمل آمده مبلغ 6 میلیارد ریال از طریق شرکت های بیمه پرداخت شده و مبلغ 7 میلیارد ریال به صورت اعسار و تقسیط پذیرفته شده است همچنین با تلاش و کوشش این شعبه و دعوت از شکات پرونده ها مبلغ 185/758/980/33 ریال بصورت اخذ گذشت رضایتمندانه موجب آزادی محبوسین شده است .

وی اضافه کرد : تعداد 18 نفر از مددجویان با پرداخت مبلغ 9 میلیارد ریال بصورت کمک ستاد دیه آزاد شده اند ، 16 نفر با پرداخت وام بانکی و البته خود مدد جویان نیز در حد توان همیاری کرده اند.

روحانی منش در پایان خواستار توجه هر چه بیشتر مردم و مسئولین به معضلات و مشکلات اجتماعی از جمله مددرسانی به اقشار ضعیف و آبرومند جامعه شد و رفع گرفتاری از آحاد مردم را وظیفه دینی هر شهروندی عنوان کرد.

لازم بذکر است مرتضی دیناری معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان همدان نیز از عمکرد شعبه 157 شورای حل اختلاف و نیز ستاد دیه شهر همدان تقدیر  و خواستار تلاش مضاعف این مجموعه در راستای ایجاد مصالحه در پرونده های مطروحه شد .


.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *