آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل یک ضرورت است

12:17 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۱۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صابری گفت: موضوع پدافند غيرعامل امر مهمی است كه بايد در حوزه های مختلف جدی گرفته شود از اين رو لازم است در دستگاه قضا نيز به اين موضوع مهم توجه كنيم.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، مهدی صابری در ششمین جلسه مسئولان قضایی استان قزوین بیان کرد: موضوع پدافند غیرعامل امر مهمی است كه باید در حوزه های مختلف جدی گرفته شود از این رو لازم است در دستگاه قضا نیز به این موضوع مهم توجه كنیم.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل تنها مربوط به مسائلی مانند جنگ نیست بلكه حوادث غیرمترقبه نیز در این حوزه مورد توجه است به عنوان مثال در گام نخست در دستگاه قضا موضوع ساختمان و تأسیسات اداری باید مورد ارزیابی قرار گیرد و نقاط آسیب و ایراد احصاء شود.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان قزوین اضافه کرد: در گام بعدی موضوع شبكه ارتباطی و "آی تی" در دستگاه قضا باید مورد توجه قرار گیرد و تدارك و تدابیر لازم را برای آن تدارك ببینیم تا امانتداری در حفظ اطلاعات و اسرار افراد همچنان با قوت و اطمینان ادامه یابد.

وی تصریح کرد: در این حوزه باید آموزش های لازم به كاركنان ارائه شود تا كاركنان اداری و قضایی با آگاهی بیشتری در حوزه پدافند غیرعامل عمل كنند از این رو تدارك خرید و توزیع كتاب دیده شده است تا آموزش كاركنان انجام شود.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان قزوین در تشریح اهمیت پدافند غیرعامل عنوان کرد: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری و فرمانده كل قوا حضرت امام خامنه ای و نظر به تأكیدات معظم له مبنی بر اهمیت پدافند غیرعامل در برابر انواع تهدیدات و محورهای نفوذ دشمن با اقدام بسیجی و انقلابی و بهره گیری از رویكردهای جهاد كبیر و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت دستگاه ها و نهادهای اجرایی كشور در تعمیق و نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل و از سویی اولویت بخشیدن به اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح ها و برنامه ها و به منظور مصونیت بخشی، پایدارسازی و ایمن سازی زیرساخت های حیاتی حساس و مهم كشور هفته ای به عنوان "پدافند غیرعامل" نامگذاری شده است.

وی توضیح داد: این هفته با شعارهایی همچون اقتدار ملی، خودباوری و جهادعلمی، مصون سازی سرمایه ها و زیرساخت های ملی، مصون سازی كشور با عمل انقلابی، جهاد كبیر و مقابله با نفوذ دشمن، توانمندسازی جامعه با اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، دفاع جامع، ارتقای آمادگی با جامعه سالم در مقابله با تهدیدات نوین، استاندارسازی، مقاوم سازی زیرساخت ها و سرمایه های ملی مصون سازی كشور با مدیریت جهادی و بسیج مردمی برگزار می شود.


صابری عنوان کرد: تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، جهاد كبیر، عمل انقلابی و مقابله با نفوذ دشمن، تبیین نقش و جایگاه پدافند غیرعامل در سطح جامعه و معرفی ضرورت ها، كاركردها و فعالیت های آن، ایجاد تحرك و انگیزه در دستگاه های اجرایی كشور در اجرای سیاست ها، طرح ها و برنامه های پدافند غیرعامل و تبیین مفاهیم نظری و عملی اقتصاد مقاومتی و نقش دافند غیرعامل در تعمیق و توسعه و تحقق آن از اهداف اصلی اجرای طرح پدافند غیرعامل است.

وی یادآورشد: امروز اقشار مختلف باید با موضوع پدافند غیرعامل آشنا شوند و به نسبت شرایط و موقعیت کاری و زندگی با این موضوع مهم اشنا شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *