نحوه ارائه معاینه فنی به خودروهای دوگانه سوز/ آمار دقیقی از خودروهای دوگانه سوز نداریم

11:23 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۱۰۸
مدیرعامل ستاد معاینه فنی گفت: مرجع تشخیص دهنده استاندارد بودن خودروهای دوگانه سوز ستاد معاینه فنی نیست و نیروهای ما تنها به صورت چشمی استاندارد این گونه خودروها را تایید می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سید نواب حسینی منش در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد خودروهای گازسوز فعال در شهر تهران وجود ندارد.

وی افزود: صاحبان برخی از خودروها به صورت شخصی اقدام به گاز سوز کردن خودرو خود می کنند و همین موضوع سبب می شود آمار مشخصی از تعداد خودروهای گازسوز در کشور وجود نداشته باشد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی با اشاره به نحوه ارائه معاینه فنی به خودروهای گازسوز خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، مراکز معاینه فنی تنها مجاز به چک کردن چشمی مخازن گاز خودروها هستند و بیشتر از آن مسئولیتی را برعهده ندارند.

حسینی منش ادامه داد: تنها در صورتی که مخزن یک خودرو گاز سوز از فرم اصلی خارج شده باشد و یا شیرآلات آن نشتی داشته باشند در مراکز معاینه فنی خودرو برای رفع مشکل ارجاع داده می شود.

وی در خصوص استانداردهای اعمال شده در مخازن خودروهای گاز سوز تصریح کرد: بر اساس استانداردها، عمر مفید مخزن سوخت یک خودرو گاز سوز 2 سال است و این در حالی است که معاینه ها در مراکز معاینه فنی 5 ساله است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی با تاکید بر قید شدن دوگانه سوز بودن خودروها در کارت خودرو اذعان کرد: در کارت خودرهایی که توسط کمپانی تولید کننده دوگانه سوز شده باشند، داشتن مخزن سوخت ذکر شده و نیروهای ما می توانند به راحتی این موضوع را تشخیص دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *