رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرده آخر زندگی "نیکو خردمند" در بیمارستان/ گویندگی در رادیو سرآغاز فعالیت بازیگر پیشکسوت+ عکس

11:00 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۹۲۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
گویندگی در رادیو سرآغاز فعالیت نیکو خردمند بود اما "پرده آخر" زندگی او در بیمارستان ابن سینا رقم خورد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نیکو خردمند هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری و گویندگی کشورمان در پنجمین روز از آبان سال 1311 متولد شد.


نیکو خردمند فعالیت خود را از سال 1337 با گویندگی در رادیو و همچنین فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم "پرده آخر" در سال ۱۳۶۹ شروع شد.

"قاب های خالی"، "عشق گمشده"، "آژانس دوستی"، "کت جادویی"، "مادر"، "همسایه ها"، "هفت سنگ"، "همه فرزندان من"، "آوای فاخته" و "دزدان مادربزرگ" از جمله آثار تلویزیونی هستند که زنده یاد خردمند در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.


این هنرمند پیشکسوت همچنین در عرصه سینما نیز با ایفای نقش در تعدادی از آثار خاطره انگیز، تصویری به یاد ماندنی را در ذهن تماشاگران بر جای گذاشت به نحوی که مخاطبان، ایفای نقش او در آثار سینمایی همچون "بازیچه"، "راز گل شب بو"، "قلب های نا آرام"، "صبحانه ای برای دو نفر"، "کافه ستاره"، "پیشنهاد 50 میلیونی" و "قاعده بازی" را از یاد نمی برند.

در کارنامه نیکو خردمند همچنین جوایزی چون سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "پرده آخر" در نهمین جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران در سال 1369، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "بازیچه" در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران در سال 1372 و کاندیدشدن برای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "غزال" در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران در سال 1374 دیده می شوند.


نیکو خردمند در هفته‌های پیش از مرگش به دلیل بیماری قلبی و عروقی و ضعف جسمانی تحت مراقبت پزشکی قرار گرفت و در بیمارستان بستری بود. 


این هنرمند در بیست و ششمین روز از آبان ۱۳۸۸، در سن ۷۷ سالگی در بیمارستان ابن سینا درگذشت. البته خردمند در پاییز سال ۱۳۸۷ نیز چندین مرتبه به بیمارستان منتقل شده بود.

روحش شاد و یادش گرامی ...




حمیدرضا
|
-
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
با سلام و تشکر از گزارش زیباتون
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *