اقتدار قوه قضائیه کشور را بیمه می‎کند

23:30 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۷۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام حمیدی گفت: اگر قوه قضائیه مقتدر باشد و عدالت را در ابعاد مختلف جامعه پیاده کند، کشور بیمه می‌شود و راه پیشرفت، توسعه و عمران بیش از پیش فراهم خواهد شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای اداری شهرستان نیکشهر اظهار کرد: باید همه وقت خود را صرف کار و تلاش برای مردم کنیم و این امر وظیفه‌ای است که نظام اسلامی، فرهنگی دینی و رهبری معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام از ما انتظار دارند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت‌ها کاملا مشخص است و اصل استقلال قوا حکم می‌کند که کسی به خودش اجازه ندهد در کار دیگری دخالت کند و امروز هماهنگی‌ها به بهترین شکل بین قوای سه‌گانه حاصل شده که نتیجه این هماهنگی‌ها عمران، آبادانی، توسعه و امنیت است.

حمیدی با اشاره به دو نعمت بزرگ سلامت و امنیت نیز گفت: دو نعمت در بین مردم نعمت مجهول است که زمانی که آنها را از دست می‌دهند، قدردان می‌شوند، یکی سلامتی و دیگری امنیت است، امروز به وسیله اخباری که از شرایط ناامنی در کشورهای همجوار پخش می‌شود، تازه متوجه می‌شویم که کشور ما از چه نعمت با ارزشی برخوردار است و باید قدردان امنیت امروز در جامعه باشیم، زیرا هرچه قدردان باشیم ضریب امنیت ارتقا می‌یابد.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌های راهبردی را ترسیم می‌کنند و مسئولان مربوطه اقدامات لازم را برای محقق شدن فرمایشات ایشان انجام می‌دهند، دستگاه قضایی نقش خود را در تامین امنیت دارد، نیروهای نظامی، اطلاعاتی، شورای تامین، فرماندارن، علما، معتمدان و مردم وظیفه‌ای دیگر در این زمینه دارند که وقتی به خوبی انجام شود نتیجه‌اش امنیت پایدار است.

وی ادامه داد: امنیت به گونه‌ای مطلوب و خوب است که امروز در شرقی‌ترین نقطه کشور گرد هم جمع می‌شویم و این مهم حاصل تلاش مسئولان و همراهی مردم است.

حمیدی با تاکید بر اینکه عمران و آبادانی و توسعه جز با همکاری مردم و تلاش مسئولان حاصل نخواهد شد، گفت: شهرستان نیکشهر امروز با چند سال قبل بسیار متفاوت است، ایجاد جاده مواصلاتی، راه آهن و سایر پروژه‌های عمرانی در حال ساخت شهرستان، نعمت‌های بزرگی است که حاصل خون شهدای انقلاب است که برای عمران و آبادی جان داده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی بحث قضاوت است، گفت: قطعا رهبری معظم انقلاب در رابطه با دستگاه قضایی دغدغه‌های فراوانی دارند.

وی گفت: اگر قوه قضائیه مقتدر باشد و عدالت را در ابعاد مختلف جامعه پیاده کند، کشور بیمه می‌شود و راه پیشرفت، توسعه و عمران بیش از پیش فراهم خواهد شد.

حمیدی بیان کرد: در آموزه‌های دینی نیز خداوند نسبت به موضوع قضاوت در بین مردم دغدغه دارند و در واقع نفس کار قضاوت را به پیغمبران خود تفویض کرده که نشان‌دهنده اهمیت موضوع قضاوت است.

وی گفت: وظیفه‌ای که خدوند برای قضات در قرآن وضع کرده، این است که به حق و بر اساس عدالت قضاوت کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *