فعالیت 144 شعبه شورای حل اختلاف در سیستان و بلوچستان

2:30 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۷۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طاهری گفت: 144 شعبه شورای حل اختلاف در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، محمدرضا طاهری رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف، هم اکنون 144 شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان سیستان و بلوچستان فعال است که از این تعداد 44 شعبه در مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف واقع هستند و 100 شعبه نیز به صورت منفرد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد شعبه شورای حل اختلاف 44 شعبه رایی شهری، 28 شعبه صلحی شهری و 72 شعبه صلحی روستایی هستند.

طاهری به فعالیت شعب تخصصی شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: هم اکنون 9 شعبه شورای حل اختلاف به صورت تخصصی در زمینه صلح و سازش در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر 686 نفر در شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان مشغول به خدمت می‌باشند که از این تعداد 581 نفر مرد و 105 نفر نیز زن هستند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به کمبود قاضی در شوراهای حل اختلاف این استان گفت: مجموعا 44 نفر قاضی در شوراهای حل اختلاف کار رسیدگی به پرونده‌ها را انجام می‌دهند که از این تعداد دو نفر قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف و مابقی قاضی دادگستری استان سیستان وبلوچستان هستند.

وی گفت: با توجه صلاحیت‌های شوراهای حل اختلاف و افزایش حجم ورودی پرونده در شوراهای حل اختلاف استان از نظر کمی و کیفی، افزایش تعداد قضات در شوراهای حل اختلاف می‌تواند روند رسیدگی به پرونده را کاهش رفع اطاله دادرسی تاثیر گذار باشد.

طاهری با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان تاکنون خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه کرده‌اند گفت: بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان طوایف در بسیاری از پرونده‌ها نقش آفرینی کرده‌اند که این مهم در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی این استان موثر بوده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *