رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استانداردسازی آسانسورها و مخازن CNG در اولویت

14:14 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۷۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
اولین جلسه کارگروه استانداردسازی با طرح اولویت در استانداردسازی مخازن CNG اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و همچنین آسانسورهای دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی، در استانداری تهران، روز گذشته برگزار شد.
به گزارش گروه اقتصادی ، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران ، در این جلسه که با ریاست کریمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، و به دبیری مسلم بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران برگزار شد، مواردی چون بازرسی ادواری مخازن CNG ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری( اتوبوس‌ها‌، تاکسی‌ها)، الزام مالکان/بهره‌برداران شهربازی‌ها و مراکز تفریحی به اخذ مجوز بهره‌برداری یکساله مورد تایید سازمان استاندارد و اعلام مراتب به شهرداران مناطق در خصوص رعایت الزام مذکور جهت عقد قرارداد و سایر موارد، اجباری کردن بازرسی ادواری آسانسورها در ساختمانهای دولتی و عمومی و برجهای بلند مرتبه پیشنهاد و مطرح شد.

در این جلسه در خصوص بازرسی ادواری مخازن CNG ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری(اتوبوس‌، تاکسی) مصوب شد، ظرف مدت دو هفته، معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با همکاری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، پس از تشکیل جلسه با شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی و طرح الزام آزمون دوره ای مخازن سی ان جی منصوبه در تاکسی‌های شهر تهران، مشخص نمودن فرایند و زمانبندی انجام کار، نتیجه را به این اداره کل برای برنامه‌ریزی اجرای طرح‌ اعلام نماید.

همچنین در خصوص انجام تست مخازن سی ان جی توسط مراکز معاینه فنی (مصوب هیئت ویزران) مقرر شد.

این مراکز برای فراهم نمودن مقدمات انجام تست مخازن سی ان جی شامل تامین نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات لازم، ظرف مدت دو ماه و زیر نظر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اقدام کنند؛ پس از مهلت داده شده این مراکز موظف به انجام تست مخازن سی ان جی در کنار سایر آزمون‌ها می‌باشند.

مراکز معاینه فنی مکلفند در این خصوص صرفا از خدمات شرکت‌های بازرسی واجد شرایط و تایید صلاحیت‌شده سازمان ملی استاندارد ایران استفاده نمایند.

از دیگر مصوبات اولین کارگروه استانداردسازی استان، اجرایی کردن طرح اجباری بازرسی ادواری آسانسورها در ساختمانهای دولتی و عمومی و برجهای بلند مرتبه بود و بر اساس آن، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند برابر قوانین و مقررات استاندارد، نسبت به استانداردسازی آسانسورهای منصوبه در محیط کاری خویش اقدام نمایند.

در صورت وجود نقص بحرانی در آسانسورهای منصوبه در دوایر دولتی و همچنین اماکن عمومی، پلمب موقت انجام و پس از اخذ تعهد عدم بهره‌برداری از سازمان مربوطه، فک پلمب موقت جهت تعمیرات و استانداردسازی انجام شود. در مواردی‌که دستگاه‌های اجرایی و یا مسؤولان اماکن عمومی از پلمب جلوگیری نمایند، مراتب به استحضار دادستان خواهد رسید تا از آن طریق پیگیری و اقدام لازم بعمل آید.



Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *