با 60 میلیارد می توانستند دستگاه "ایکس ری" خریداری کنند/ گمرک کردستان علت عدم نصب آ‌ن را توضیح دهد

14:00 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۷۱۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
علوی با بیان اینکه دلایل متعددی در تاخیر نصب دستگاه های ایکس ری علی رغم تصویب و هزینه اندک آن وجود دارد گفت: بی تردید منافع گروهی در میان است.
منافع برخی در عدم نصب دستگاه ایکس ری در گمرک استسید احسن علوی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی گفت: گمرک ایران برای محصولاتی که از داخل به خارج می رود دستگاه ایکس ری گذاشته ،‌ ولی برای محصولاتی که از خارج وارد کشور می شود هیچ دستگاهی در گمرک کردستان نصب نشده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تبعات عدم نصب دستگاه ایکس ری برای محصولات وارداتی در گمرک کردستان گفت: این باعث می شود امر بازرسی به جای دستگاه توسط انسان صورت بگیرد و این امر تبعات منفی به دنبال خواهد داشت زیرا برخی از افرادی بازرسی می کنند ممکن است با وارد کنندگان کالا کنار بیایند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه کنترل ورود محصولات باید صرفا با دستگاه ایکس ری انجام شود تا مشخص شود چه محصولاتی از مرز وارد کشور می شود خاطر نشان کرد: تنها با این راه است که می توان مرز را به روی قاچاقچیان بزرگ و کالاهای ممنوعه بست.

وی با ابراز گلایه از اینکه مسئولین گمرک می توانستند در طول زمان با پرداخت 60 میلیارد تومان این دستگاه را خریداری کنند تصریح کرد: متاسفانه آنها این کار را نکردند.

علوی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل عدم نصب دستگاه ایکس ری در طول این مدت اظهار داشت: بی تردید منافع گروهی از این محل تامین می شود اما گمرک باید علت عدم نصب آ‌ن را توضیح دهد.

وی خاطر نشان کرد: منافع عدم نصب دستگاه ایکس ری عمدتا عاید گمرک و افرادی که در آنجا هستند می شود.

وی افزود: اگر چه مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی درخصوص مبارزه با قاچاق کالا داشتند اما شواهد نشان می دهد مسئولین گمرک به سخن ایشان جامعه عمل نپوشانده اند.

عضو کمیسیون عمران در پایان خواستار شد که دولت با همه کسانی که به صورت غیر قانونی و انبوه محصولات قاچاق را از مجرای اصلی و گمرک کشور وارد می کنند برخورد کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *