ارز رقابتی پتروشیمی ها حذف شد/ فرمول جدید قیمت خوراک، فاتحه پتروشیمی را می خواند

11:59 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۶۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: مزیت صادراتی صنعت پترپشیمی با محاسبه فرمول جدید قیمت خوراک از بین می رود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به از میان رفتن تنها مزیت رقابتی پتروشیمی‌ها با فرمول جدید تعیین قیمت خوراک گفت: این فرمول جدید فاتحه صنعت پتروشیمی را می‌خواند و عملا تنها مزیت این صنعت را از میان بر می‌دارد.
 
وی با اشاره به لزوم بازنگری در فرمول قیمت گذاری خوراک پتروشیمی گفت: شاید در کوتاه مدت این فرمول درآمد دولت را اضافه کند اما با اجرای آن در بلند مدت صنعت پترپشیمی زمین خواهد خورد و بازارهای صادراتی از دست می‌رود.
 
مهدوی ابهری ادامه داد: در دوران تحریم این پتروشیمی‌ها بودند که اقتصاد کشور را نجات دادند و اگر حمایت‌های لازم از این صنعت پر مزیت در کشور انجام نشود، بازارهای صادراتی از دست خواهد رفت.
 
وی در مورد سود تسهیلات اهدایی به صنایع پتروشیمی گفت: در همه کشورها سود تسهیلات نیم درصد است اما در کشور ما، صندوق توسعه ملی ۸ درصد از پتروشیمی‌ها سود دریافت می‌کند.

دبیر انجمن صنفی پتروشیمی گفت: کمیسیون انرژی مجلس هم معتقد است وزارت نفت از اساس اشتباه کرده و این فرمول اصلا به صلاح صنعت پتروشیمی نیست.

وی ادامه داد: طبق قانون باید نظر انجمن‌های تخصصی در این موضوعات گرفته شود اما نه تنها انجمن بلکه خود شرکت ملی پتروشیمی هم در جریان این فرمول جدید نبود و هیچ مشورتی با آنها هم نشد.


احمد
|
-
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
اتفاقا وزیر نفت کار خوبی کرد چون انها میتوانند محصولاتشان را با نرخ های بالاتر در بازار ازاد بفروشند و این موضوع دهان صنایع پایین دستی را هم می بندد در کشور ما هیچ تولید کننده ای ضرر نمیکند انها که میگویند قیمت تمام شده بالا میرود و این مانع رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است با کمترین در صد افزایش قیمت مواد اولیه چندین برابر روی قیمتشان اضافه میکنند اینها را من که خودم تولید کننده هستم میدانم و جز دروغ و مظلوم نمایی و ریا کاری چیز دیگری نیست .چرا که ما در این کشور که دولت اعلام میکنه تورم یک رقمی شده هر ماه شاهد افزایش قیمت هستیم و یک روز اگه این تورم به صفر برسد مطمین باشید باز هم تولید کنندگان به بهانه های مختلف افزایش قیمت دارند .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *