احتمال «آشتی بزرگ» در حومه دمشق

23:35 - 03 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۴۳۹
وزیر آشتی ملی سوریه گفت که 4 مصالحۀ مهم در استان ریف دمشق انجام شده و تلاش برای تحقق آشتی بزرگ دیگری در منطقه وادی بردی در این استان ادامه دارد، اما سازمان ملل متحد تمایلی به خروج افراد مسلح از برخی مناطق سوریه ندارد.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از  العالم؛ علی حیدر افزود: 4 آشتی موثر و خوب در شهرهای داریا، معضمیه، قدسیا و الهامه انجام شده است.

وزیر سوری در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک ادامه داد: آشتی الوعر در مراحل آخر قرار دارد و ما برای مصالحۀ وادی بردی که آن را آشتی بزرگ می دانیم، آماده می شویم. 

علی حیدر درباره شهر دوما گفت: در گذشته هر گونه آشتی این شهر ناممکن می نمود؛ اما در زمان حاضر کمیته ای تشکیل شده که برای تحقق آشتی در آینده نزدیک می کوشد.  

وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل متحد تمایلی به خروج افراد مسلح از برخی مناطق سوریه نداشته و حتی هر گونه کمک معنوی به این روند ارائه نمی دهد.

وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد و سازمان های به اصطلاح انسان دوست فقط در 20 درصد کمک های انسان دوستانه در سوریه سهیم بوده اند، از عدم حمایت این سازمان از آشتی در سوریه انتقاد کرد.

علی حیدر افزود: البته ما از سازمان ملل متحد نمی خواهیم کاری در زمینه آشتی انجام دهد چون آشتی ملی و محلی به طور کامل سوری است و ما به این مساله افتخار می کنیم به خصوص که نقش سازمان ملل متحد در این مدت فقط منحصر به تشویق بوده است.   



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *