رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کسی با کلید در انتخابات ۹۶ رئیس‌جمهور نمی‌شود

21:42 - 03 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۳۳۱
رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی گفت: با توجه به تجربه اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم آمادگی خوبی برای شکل‌گیری وحدت میان این جریان وجود دارد.
به نقل از تسنیم، سید احمد نبوی با بیان اینکه تغییراتی که در روحیات مردم پیش آمده نشان می‌دهد که مردم در سال آینده به سمت یک موج نمی‌روند، گفت: دیگر کسی نمی‌تواند با «کلید» نشان دادن مردم را به یک سمت ببرد و بعد از یک ماه این موج از بین برود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی وی از روند وحدت در جریان اصولگرایی و محوریت جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: فقدان مرحوم مهدوی کنی ضربه سختی بر پیکره اصولگرایی بود البته آیت‌الله موحدی کرمانی سعی می‌کند شیخوخیت اصولگرایان را به دست بیاورد. با توجه به آنچه در انتخابات مجلس  شکل گرفت این مطالبه شکل گرفته و آمادگی داریم وحدت خوبی در جریان اصولگرایی شکل بگیرد.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی افزود: این وحدت حول محور ریاست‌جمهوری است و به نظر می‌رسد این اتفاق در شوراها ضعف‌تر باشد و نه تنها در میان اصولگرایان بلکه در اصلاح‌طلبان نیز افراد بسیاری خواهان شرکت در انتخابات هستند.

وی درباره پیشنهاد برخی اصولگرایان مبنی بر مدل بروز شده انتخابات سال گذشته برای انتخابات شوراها خاطر نشان کرد: انتخابات سال گذشته اولین تجریه اصولگرایان بعد از فقدان مرحوم آیت‌الله مهدوی بود نتیجه‌ای که در تهران اتفاق افتاد ما را هوشیار کرد، مدل سال گذشته ضعفهایی داشت از جمله اینکه احزاب میانی اصولگرا ضعیف تعریف شده بودند.

رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی تأکید کرد: معتقدیم احزاب میانی در جریانهای سیاسی حد فاصل مردم و قدرت هستند و خوشبختانه اصولگرایان به این نتیجه رسیده‌اند که به این احزاب میانی بهای بیشتری داده شود. جبهه ایستادگی سال گذشته روند وحدت را پذیرفت اما گلایه‌مندی‌های خود را نیز انتقال داد. برای انتخابات سال آینده نیز اصولگرایان به این نتیجه رسیده‌اند که احزاب میانی را وارد سازوکار کنند و این اتفاق خواهد افتاد.

نبوی درباره معرفی کاندیدا توسط جبهه ایستادگی اظهار کرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای مستقل خود را داریم. این کاندیدا اکنون در دولت است اما در جریان اصولگراست ولی هیچ کس درباره‌اش موضوعی نمی‌داند و ظرف یکی دو ماه آینده مطرح خواهیم کرد و با کاندیدای خودمان در جلسات اصولگرایان شرکت می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی درباره انتخابات شوراها نیز گفت: ائتلافی تحت عنوان «همت» برای انتخابات شوراها در نظر داریم و جبهه ایستادگی بدنه رای خودش را فعال کرده است. احتمالا مراسم بزرگ مردمی خواهیم داشت و برای اولین بار سند چشم‌اندازی برای انتخابات شوراها طراحی کردیم و تهران را محلی برای زندگی تعریف می‌کنیم و از شعارهای شکلی استفاده نخواهیم کرد.

وی افزود: اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سکوت نخواهد کرد و فرصت مناسبی برای رقابت وجود دارد.

نبوی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره حمایت جبهه ایستادگی از قالیباف در انتخابات سال آینده، گفت: من این مسئله را تکذیب می‌کنم. ما فعلاً در حال مذاکره هستیم و جبهه ایستادگی صددرصد در انتخابات نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی با اشاره به اینکه گفتمان آینده باید از جنس آرمانخواهی باشد، اظهار کرد: مردم به این نیاز دارند تا کسی با آنها حرف بزند و صحبتهایش از جنس اعتماد باشد. معرفی 3 وزیر در شرایط فعلی طبیعی نبود، وزرا باید در میانه کار دولت عوض شوند نه در پایان کار.

وی افزود: بسیاری در این چند روز کمپین وزیر شدن راه انداختند. جمع‌آوری امضاء برای وزیر شدن در مجلس بسیار عجیب بود و این با مکتب شهید رجایی که سراغ هر کسی می‌رفت فرد دیگری را برای وزارت معرفی می‌کرد، تفاوت دارد.

نبوی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور‌ آینده باید گفتمان جدیدی داشته باشد که مردم با مطالعه آن احساس کنند این گفتمان تازه است.

نبوی با اشاره به تجربه آلمان و ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم و ادعای کسانی که می‌گویند این دو کشور با کنار گذاشتن ارتش خود پیشرفت کردند، گفت: این دو کشور سه دهه طول کشید تا مسیر توسعه را طی کنند. 28 سال از پایان جنگ ما گذشته ولی شرایط ما با آنها تفاوت عمده دارد. از فرادی جنگ ما تحریم‌ها آغاز شد. کسانی که امروز درباره ناشکری می‌کنند و جنگ را نادیده می‌گیرند در عرصه قدرت هم بداخلاقی کردند.

وی افزود: ایران امروز در مسیر توسعه است. اتفاق بزرگی که در آلمان و ژاپن نیفتاد سند چشم انداز ما بود که نشان داد توسعه را باید از کجا شروع کنیم و امروز نیز در چند شاخص بزرگ اول هستیم.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *