رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اصلاح و بازنگری آیین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها/ انطباق با آخرین تحولات زندانبانی در دنیا/ مرخصی زندانیان نظام مند می‌شود

8:22 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۲۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ساکی از اصلاح و بازنگری کلی آیین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم این آئین نامه که سرنوشت زندانیان تا حدود زیادی به آن وابسته است با آخرین تحولات زندانبانی در دنیا و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری جدید منطبق باشد.
اصلاح و بازنگری آئین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها/ انطباق با آخرین تحولات زندانبانی در دنیا/ مرخصی زندانیان نظام مند می‌شودمحمدرضا ساکی مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از اصلاح و بازنگری کلی آئین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها خبرداد.

وی افزود: در اجرای ماده ۵۲۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، آیین نامه نحوه اجرای محکومیت حبس و طبقه بندی زندانیان توسط سازمان زندان‌ها تهیه و به تصویب رییس قوه قضائیه مي رسد.

رئیس کمیسیون جزایی معاونت حقوقی قوه قضائیه اعلام کرد: این آئین نامه در حال حاضر در کمیسیون جزایی معاونت حقوقی توسط اساتید صاحب نظر دانشگاه و قضات عالی رتبه و کارشناسان سازمان زندان‌ها در حال بررسی است و تحولات مثبتی در این آئین نامه در حال انجام است.

 ساکی افزود: در بررسی این آئین نامه به حداقل استانداردهای سازمان ملل متحد برای حقوق زندانیان توجه شده است و تلاش می‌کنیم این آئین نامه که سرنوشت زندانیان تا حدود زیادی به آن وابسته است با آخرین تحولات زندانبانی در دنیا و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری جدید منطبق باشد.

معاون اسبق دانشگاه علوم قضایی در ادلمه اظهارکرد: ما قصد داریم آئین نامه موضوع ماده ۵۲۰ قانون آئین دادرسی کیفری را با این آئین نامه ادغام کنیم و بدین ترتیب مرخصی زندانیان نظام مند می‌شود و برخی ابهامات موجود در مورد آن رفع خواهد شد.

ساکی همچنین گفت: با اجرای آئین نامه جدید، حبس در خانه در مواردی که قانون مجازات اسلامی نجویز کرده امکانپذیر شده و زندانیان تحت مراقبت الکترونیکی می‌توانند حبس خود را در خانه یا محدوده‌ای که دادگاه تعیین می‌کند، سپری کنند و این روش به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها کمک بسزایی خواهد کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *