آخرین وضعیت پرونده کلاهبردار 500 میلیاردی/ پرونده باید مراحل رسیدگی و تجدید نظر را طی کند

8:36 - 03 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۰۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‌‏الاسلام حمیدی گفت: پرونده فردی که در چند استان کشور به ویژه جنوب سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کرده، در دست پیگیری است و پس از تعیین مرجع صالح توسط دیوان عالی کشور رسیدگی به آن آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی با اشاره به موضوع دستگیری کلاهبردار میلیاردی جنوب استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این فرد کلاهبردار که میلیاردها تومان پول مردم را در چند استان کشور اخاذی کرده، دستگیر شده است.
 
وی ادامه داد: این کلاهبردار در استان‌هایی از جمله گلستان، تهران، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان فعالیت داشته و افراد مختلفی طعمه این فرد شده‌اند.
 
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: علیه این فرد دستگیر شده شکایت‌های مختلفی مطرح است و پرونده برای آن تشکیل و اصول قانونی بر این پرونده حاکم است.
 
حمیدی بیان کرد: با توجه موضوع صلاحیت در روند رسیدگی، این پرونده چه در استان و چه در خارج استان رسیدگی شود، طوری مدیریت می‎کنیم که کمترین هزینه و زحمت به مردم مالباختگان برسد.
 
این مسئول با بیان اینکه پرونده باید مراحل رسیدگی و تجدید نظر را طی کند، تشریح کرد: بر اساس اصول حقوقی و قانونی تعیین مرجع صالح رسیدگی به این پرونده توسط دیوان عالی کشور مشخص خواهد شد و پرونده در هرجا که رسیدگی شود، حق مردم استیفا می‌شود.
 
این مسئول بیان کرد: تلاش داریم در کمترین زمان و با کمترین هزینه این پرونده رسیدگی شود.
 
وی افزود: چرا مردم اجازه دهند افراد کلاهبردار از آنها سوءاستفاده کنند، چطور نمایندگی که مرجع رسمی در کشور است چنین خدماتی ارائه نمی‌دهد، بنابراین باید مردم هوشیار بوده و به هر فردی اعتماد نکنند.
 
به گزارش ، مهرماه امسال فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری «م.م» کلاهبردار میلیاردی جنوب این استان خبر داد و گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس سیستان و بلوچستان و شناسایی محل دقیق اختفای این فرد، او را در حالی که داخل صندوق عقب یک خودرو در یک ویلا در شمال دماوند مخفی شده بود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
 
سردار حسین رحیمی اعلام کرد: این متهم حرفه‌ای در تحقیقات تخصصی پلیس به کلاهبرداری 500 میلیارد تومانی از 2 هزار و 50 نفر از شهروندان جنوب سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و گلستان اعتراف کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *