رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی بر ترویج شرکت‌های مهندسی

23:49 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۰۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی بر تاسیس و ترویج شرکت‌های مهندسی تاکید کرد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ دکتر علی لاریجانی شامگاه (یکشنبه، 2 آبان ماه) در دیدار با رئیس و اعضای سازمان مهندسی استان قم گفت: پراکنده بودن مهندسین باعث ایجاد مزاحمت برای مردم است و باید شرکتی را تاسیس کنند و خدمات را در قالب آن ارائه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت تحقق این موضوع رتبه شرکت‌های مهندسی افزایش پیدا می‌کند و رقابت ایجاد می‌شود براین اساس باید موانع پیش رو جهت ترویج اینگونه شرکت‌ها بررسی شود تا مشکلاتش را در مجلس حل کنیم.

وی افزود: نظارت‌هایی که در امر ساختمان سازی وجود دارد موجب نارضایتی می‌شود و مردم انتظار دارند در برابر پولی که می‌پردازند از مهندسان خدمات دریافت کنند براین اساس برای این مشکل باید فکری کرد.

 لاریجانی در پایان تاکید کرد: نظارت و اجرا باید در اختیار مردم قرار بگیرد تا از اتفاقات ناگوار در آینده جلوگیری شود.

در ادامه این دیدار مهندس امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم ضمن ارائه گزارش به دکتر لاریجانی به رشد بی‌رویه محصلین رشته عمران اشاره کرد و گفت: این موضوع می‌تواند هم یک مشکل باشد و هم حسن باشد که باید برای حل معضل بیکاری آن‌ها راه‌حلی اندیشید.

وی ادامه داد: آمار ساخت و ساز در قم در سال جاری رشد نداشته و پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال این روند ادامه داشته باشد.

مقومی با بیان اینکه دغدغه اصلی مهندسین بحث اشتغال است، گفت: حدود 5 هزار نفر اشتغال دارند و در سال درآمدی بالغ بر 7 تا 7.5 میلیون تومان دارند.

وی تصریح کرد: در سال جاری 10 درصد تخفیف در امور عام المنفعه و 80 درصد تخفیف به سازمان‌هایی همچون کمیته امداد و بهزیستی داده شد که در مجموع در سال گذشته 4 میلیارد تومان به مجموعه‌ها تخفیف داده شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *