رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارتش عربستان از نیروهای پاکستانی تخلیه شد/سعودی‌ها اصولا نظامی ساخته نشده اند/آنها در تولید لوازم خانگی هم ضعیف هستند

8:48 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۹۳۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وابسته نظامی سابق ایران در عربستان و مشاور فرمانده کل ارتش معتقد است: "سعودی ها افرادی هستند که ذاتا نظامی ساخته نشده اند و نظامی بار نیامده اند".
-گروه سیاسی: با نگاه به اطلاعات و آمارهای منتشر شده در سطح جهانی، متوجه می شویم که پنج کشور از ده کشور پیشرو در خرید اسلحه متعلق به منطقه غرب آسیا هستند و این ناحیه ظرف ده سال آینده به بزرگ‌ترین بازار منطقه‌ای خرید تجهیزات دفاعی با 110 میلیارد دلار بودجه تبدیل خواهد شد.

حرص و ولع سیری‌ناپذیر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی به خریداری تسلیحات و تجهیزات نظامی، منطقه غرب آسیا را به یکی از جذاب‌ترین بازارهای جهان برای تولیدکنندگان اسلحه در جهان تبدیل کرده است.

منصوری آرانی 3

بر اساس گزارش تحقیقی سالانه گروه اطلاعاتی نشریه دفاعی جینز چاپ بریتانیا، در سال 2014 عربستان سعودی هند را در خرید تسلیحات پشت‌سر گذاشته و به بزرگ‌ترین واردکننده سلاح و تجهیزات نظامی تبدیل شده است.

عربستان در سالهای گذشته و به صورت مستمر، قراردادهای تسلیحاتی متعددی را با کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی امضا کرده است؛ به اذعان قریب به اتفاق کارشناسان و صاحبنظران، نزدیکی هر چه بیشتر به "ناتو" ، اصلی ترین و محوری ترین سیاست نظامی عربستان سعودی و سیاستمداران آن محسوب می شود.

اما سوال اینجاست که اصولا در صورت عدم خرید تسلیحات نظامی مدرن توسط عربستان که به عنوان پلَن A سعودی ها مطرح است،  آیا آنها می توانند پلَن B که به ساخت تجهیزات نظامی توسط متخصصانش مربوط می شود را در کشورشان اجرا کنند؟

منصوری آرانی 3

سعودی ها نظامی ساخته نشده اند و نظامی بار نیامده اند

عباسعلی منصوری آرانی وابسته نظامی سابق ایران در عربستان و مشاور فرمانده کل ارتش در این زمینه معتقد است: "سعودی ها افرادی هستند که ذاتا نظامی ساخته نشده اند و نظامی بار نیامده اند". 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه 
"سعودی ها در حوزه دفاعی و نظامی، تمام هم و غم خود را بر خرید سلاح متمرکز کرده اند" می گوید:" اصولا سعودی ها افرادی هستند که ذاتا نظامی ساخته نشده اند و نظامی بار نیامده اند و هیچ نوع روحیه جنگاوری و پشتکار در امور نظامی در آنها دیده نمی شود".

عربستان در تولید لوازم خانگی هم ضعیف است چه برسد به ساخت تجهیزات نظامی

منصوری آرانی در ادامه می گوید: "سعودی ها اساسا در مباحث مربوط به تولید و ساخت وسایل و تجهیزات حتی در مورد لوازم خانگی هم ضعیف هستند چه برسد به تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نظامی که همواره واردکننده محض آن بوده اند".

وابسته نظامی سابق ایران در عربستان می گوید: "سعودی ها می خواهند برای حفظ خودشان حتما باید در کنار یک متحد بزرگ مثل آمریکا باشند و یا یک سازمان نظامی مثل ناتو از آنها حمایت و حفاظت کند". 

منصوری آرانی 3



ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
ببخشید لعنتی گفتم اشتباه شد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *