رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر بشناسید + سوابق

12:43 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۷۸۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
در کارنامه علمی و فرهنگی صالحی امیری، تالیف و نگارش 14 عنوان کتاب و 35 عنوان مقاله علمی و پژوهشی به چشم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به کتاب های «آسیب شناسی فرهنگی در ایران»، « امنیت اجتماعی» و« انسجام ملی و تنوع فرهنگی» اشاره کرد.
وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر بشناسید + سوابقبه گزارش گروه سیاسی ، با استعفای علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و پذیرفتن استفعای وی از سوی رئیس‌جمهور در روز 27 مهر ماه، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد.

سرانجام امروز، رئیس جمهور طی نامه ای به رئیس مجلس، سید رضا صالحی امیری را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد.

 سوابق کاری صالحی امیری

صالحی امیری از چهره های علمی و فرهنگی در دولت یازدهم است و اکنون ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را برعهده دارد.

وی 55 سال دارد و متولد امیرکلا در شهر بابل و دارای سوابق درخشان علمی و فرهنگی است.
صالحی امیری که دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات است، در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، معاون فرهنگی ستاد  روحانی بود و در بحث ها و مناظره های انتخاباتی به تبیین و تشریح نگرش های وی پرداخت.

در کارنامه علمی و فرهنگی وی، تالیف و نگارش 14 عنوان کتاب و 35 عنوان مقاله علمی و پژوهشی به چشم می خورد که از آن جمله می توان به کتاب های «آسیب شناسی فرهنگی در ایران»، « امنیت اجتماعی» و« انسجام ملی و تنوع فرهنگی» اشاره کرد.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سال 92 پس از اینکه مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی  روحانی نتوانست، رای اعتماد مجلس را برای تصدی در وزارت ورزش و جوانان کسب کند، توسط رییس جمهوری سرپرست این وزارتخانه شد.

وی که پس از دو ماه و اندی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد مجلس را برای این پست کسب نکرد در 30 بهمن 92 به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد.

صالحی امیری از سال 92 تاکنون در سازمان یاد شده، اقدامات فرهنگی مهمی از جمله راه اندازی مجمع کتابخانه های بزرگ کشور (مکتب) و مجمع هماهنگی مراکز تاریخ پژوهی و بانک های اسنادی ایران (مهتاب) را به انجام رسانده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *