نزدیک شدن مصر به ایران و روسیه/قاهره وارد ائتلاف عربستان و ترکیه نشد

4:35 - 03 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۷۷۴
تحلیلگران سیاسی معتقدند که مواضع مصر درباره تحولات منطقه همزمان با رد پیوستن به ائتلاف کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه به ایران و روسیه نزدیک شده است.

نزدیک شدن مصر به ایران و روسیه/قاهره وارد ائتلاف عربستان و ترکیه نشدبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه ورلد بولتن نوشت: تحلیلگران از تغییر مواضع مصر و به وجود آمدن تضاد‌هایی میان سیاست قاهره با  عربستان و دیگر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس خبر می‌ دهند.

به نوشته این پایگاه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از به وجود آمدن این تناقضات به خصوص در مورد بحران سوریه ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

«محمد الزلفا»، یک تحلیلگر سیاسی اهل عربستان در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی در این باره گفته است: تضادی بین قاهره و کشورهای حوزه خلیج فارس به وجود آمده است که در نتیجه تغییر سیاست‌های قاهره به خصوص در مورد بحران سوریه بوده است.

وی نزدیک شدن دیدگاه مصر به ایران و دولت سوریه در قبال بحران سوریه و همچنین عملیات آزادسازی موصل را نمونه‌ای از این تغییر سیاست قاهره عنوان کرد.

در این گزارش همچنین آمده است که هفته گذشته رئیس سازمان اطلاعات سوریه به مصر سفر کرده که هدف از این سفر مذاکره برای افزایش همکاری سیاسی دوجانبه عنوان شده است.

همچنین گفته می‌شود در ماه اخیر مصر به پیش نویس قطعنامه روسیه مبنی بر توقف مخاصمه در سوریه رأی مثبت داد و خشم دولت عربستان را برانگیخت.

ریاض از مخالفان این طرح روسیه و همچنین به دنبال براندازی دولت بشار اسد است در حالیکه مصر موافق راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه است.

بدر العنزی تحلیلگر کویتی نیز در مصاحبه با آناتولی ضمن اشاره به تغییر در سیاست قاهره گفته است: قاهره به دنبال گرایش به سمت ایران و روسیه و دولت سوریه به جای ورود به هر گونه ائتلاف کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه است.

ناصر الفداله تحلیلگر بحرینی نیز در این باره اظهار نظر کرده و ادعا کرده است: همکاری ایران و مصر برای امنیت منطقه و خلیج فارس خطرناک است.





ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
همه صاحب نظران و حتی مردم عادی دنیا معتقدند که آمریکا و عربستان و اسرائیل و همچنین حامیانشان با تکیه بر پول نفت در کل جهان تروریست میپرورند و انسان میکشند و این بسیار بد هست و دیری نباید که موازنه برعکس خواهد شد و ملتهای مسلمان و ازادی خواهان بر عیله این جرثومه های تاریخ به پا خواهند خواست.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *