دست زیاده‌خواهان و مانع‌تراشان از معادن آذربایجان شرقی قطع شود‌

23:40 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۶۱۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار آذربایجان شرقی گفت : کسانی هستند که با تحریک روستاییان مانع تولید می‌شوند که از دستگاه قضایی خواستاریم بدون اینکه حق‌وحقوق روستاییان ضایع شود این مسئله حل‌وفصل شود و دست زیاده خواهان و مانع تراشان از این مسئله بریده شود.
دست زیاده‌خواهان و مانع‌تراشان از معادن آذربایجان شرقی قطع شود‌به گزارش گروه سیاسی ، اسماعیل جبارزاده در بیست و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به انتقال زندان تبریز به خارج از شهر اظهار داشت: زمانی که دولت نفت را به قیمت 140 دلار می فروخت باید به فکر انتقال زندان و این گونه مسائل بودیم که امروز دولت مجبور است ‌اشتباهات دولت‌های قبلی را اصلاح کند.

وی ادامه داد: دولت بحث انتقال زندان به خارج از شهر را بیش از دو سالی است که پیگیری می‌کند که بالاخره با دریافت مجوز از رئیس قوه قضاییه این زندان با اهتمام استانداری و شهرداری در حال انتقال به خارج شهر است و تاکنون این زندان 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جبارزاده با بیان اینکه زندان مرکزی تبریز 19 هکتار است، ادامه داد: امیدواریم مشکل مربوط به 300 مترمربع معارض موجود در زندان داخل شهر تبریز توسط شهرداری رفع و در زندان جدید تسریع شود.

وی با اشاره به مشکلات معدن‌کاران استان اظهار داشت: دولت با حمایت صددرصدی دستگاه قضایی، هیچ معدنی را بدون طی مراحل قانونی به کسی واگذار نکرده و معادنی که به ناحق در دولت‌های قبلی واگذار شده بودند با کمک دستگاه قضایی بازگردانده شدند.

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از موانع تولید در بخش معدن معارضین ساختگی است، ادامه داد: برخی معادنی که در بخش روستایی قرار دارند، کسانی هستند که با تحریک روستاییان مانع تولید می‌شوند که از دستگاه قضایی خواستاریم بدون اینکه حق‌وحقوق روستاییان ضایع شود این مسئله حل‌وفصل شود و دست زیاده خواهان و مانع تراشان از این مسئله بریده شود.

وی با اشاره اظهارات رئیس خانه معدن استان مبنی بر سخن مدیری که به وی گفته بود وقتی کارت به من افتاد به حسابت می‌رسم، گفت: مدیری که چنین حرفی زده باید در جلسه بعدی شورای گفت‌وگو حضور یافته و توضیح دهد.

جبارزاده ادامه داد: هدف از شورای گفت‌وگو این است که  صاحبان صنایع با مسئولان قضائی و اجرایی به گفت‌وگو نشسته و به این طریق مشکل را برطرف کنند و مدیری که چنین حرفی زده، باید در جلسه بعدی شورای گفت‌وگو حضور یافته و توضیح دهد.

در ادامه این جلسه بررسی اثرات منفی تغییرات تعرفه‌ای برخی از کالاهای وارداتی بر صنعت و تولید، بررسی مشکلات حقوقی و اجرایی در جهت اجرای احکام مواد 22، 11 و 27 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، بررسی اصلاحیه 138 قانون رفع موانع تولید و همچنین اثرات تخصیص ارز مبادله‌ای بررسی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *