رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرد انقلابی خود را بدهکار انقلاب می‌داند نه طلبکار!/ بصیرت نباشد فتنه 78 و 88 ایجاد می‌شود

2:35 - 03 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۶۰۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: یک فرد انقلابی همواره خود را بدهکار انقلاب می‌داند و نه طلبکار.

به گزارش گروه سیاسی ، سردار غلامعلی ابوحمزه  در نشست صمیمی با دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه در بررسی حادثه عاشورا با پنج طیف که نقش‌آفرینان اصلی این واقعه هستند، روبه‌رو می‌شویم، اظهار کرد: گروه اولی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند، یزید و عمر بن سعد بودند که پرورش یافته تفکر بنی‌امیه هستند.

وی با بیان اینکه این گروه در مقابل امام حسین(ع) ایستاد، افزود: امروز هم در جمهوری اسلامی شاهد این مسئله هستیم و آنها افرادی هستند که ارتباط با آمریکا را راهی برای حل همه مشکلات می‌دانند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه این خط در عاشورا حضور داشت و امروز نیز در جریان است، تصریح کرد: در سوریه، عراق، یمن و بحرین نیز این جریانات قابل مشاهده است.

وی با اینکه خوارج نهروان دسته دومی بودند که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، ادامه داد: برخی از خوارج به خونخواهی افرادی که در جنگ نهروان کشته شدند در مقابل فرزند حضرت علی(ع) ایستادند.

ابوحمزه با بیان اینکه امروز نیز تکفیری‌ها ظاهر اسلامی دارند و اهل حج و عبادت هستند اما در اصل بویی از اسلام نبردند، خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها به راحتی انسان‌ها را به نام اسلام و دین می‌کشند.

وی با بیان اینکه افراد و اشخاصی در داخل کشور مانند شیخ صادق شیرازی، روحانی هستند اما هزینه می‌کنند تا در مقابل انقلاب بایستند، گفت: این افراد در مقابل ولایت می‌ایستند و به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه دسته سوم حاضر در کربلا به خونخواهی عثمان به مقابله با امام حسین(ع) پرداختند، اظهار کرد: امام علی(ع) بسیار تلاش کرد که خلیفه‌کشی اتفاق نیفتد اما طوری وقایع را تحریف کردند تا در نهایت بخشی از جامعه را تحریک کنند که در مقابل حضرت بایستند.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 افرادی در مقابل مقام معظم رهبری ایستادند که در نظام مسئولیت داشتند، افزود: در فتنه 88 این افراد کاسه داغ‌تر از آش شدند و آب به آسیاب دشمن ریختند.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه هشت ماه تلاش شد تا فریب‎خوردگان متوجه اشتباه خود شوند، تصریح کرد: سران فتنه مصاحبه کردند به دنبال تغییر نظام هستند و به همین دلیل، آمریکا و استکبار در فتنه 88 تغییر نظام را تبریک می‌گفتند.

وی با بیان اینکه اگر واقعه کربلا را تنها در گریه خلاصه کنیم به نتیجه نمی‌رسیم، تأکید کرد: باید راه و هدف امام حسین(ع) را در قیام جستجو کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه دسته چهارم افرادی هستند که دچار شک می‌شوند، ادامه داد: این افراد پس از عاشورا پشیمان شدند و توابین را تشکیل دادند اما هیچ یک از کشته‎شدگان آن باقی نماندند.

وی با بیان اینکه افراد و اشخاصی هستند که قدرت تصمیم‎گیری ندارند و دچار شبهه هستند و نمی‌توانند از آن عبور کنند، خاطرنشان کرد: انسان هرگز در خلأ نمی‌ماند، بلکه به سوی حق و یا باطل خواهد رفت.

ابوحمزه با اشاره به اینکه طیف پنجم یاران واقعی امام حسین(ع) هستند که نقش خود را به خوبی ایفا کردند، گفت: نمونه این افراد شهدای مدافع حرم هستند که در زمان دفاع مقدس نبودند اما امروز از حریم اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند که ریشه این پایداری‌ها به عاشورا و خیبر بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه نبود سه نکته باعث ایجاد اختلاس‌، حقوق‌ نجومی و ... شده است، در تشریح این مطلب گفت: افرادی که وابسته به دنیا شدند، در مقابل انقلاب ایستادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: افرادی که می‌خواهند در قشر پنجم حاضران در کربلا قرار گیرند باید مراقب باشند که وابسته به دنیا نشوند.

وی با بیان اینکه این دلبستگی باعث می‌شود که برخی از یاران امام راحل نیز از مسیر انقلاب بازمی‌گردند و فرزندشان برای آنها اصل واقع می‌شود، تصریح کرد: افراد به هر نسبت به دنیا وابسته شوند به همان نسبت نیز از ارزش‌ها دور خواهند شد.

ابوحمزه با اشاره به اینکه متأسفانه به 101 نفر 24 میلیارد تومان تسهیلات با بهره پایین پرداخت شده است، ادامه داد: این در حالی است که یک جوان برای اخذ وام 5 یا 10 میلیون تومان ازدواج باید بروکراسی طولانی را طی کند.

وی با بیان اینکه همه پیامبران به دنبال تشکیل حکومت بودند، خاطرنشان کرد: وقتی که پیامبران موفق نشدند حکومت برقرار کنند که مردم همراهی نکردند و بصیرت نداشتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه وقتی بصیرت ضعیف شود و یا وجود نداشته باشد، انسان دچار مشکل می‎شود، گفت: وقتی بصیرت نباشد فتنه 78 و 88 ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بصیرت یعنی به اندازه و به موقع وارد صحنه شویم، اظهار کرد: 9 دی زمانی بود که مردم به موقع در دفاع از نظام و دین در صحنه حاضر شدند.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه وقتی استاد و دانشجوی ما بصیرت نداشته باشد نمی‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، افزود: در درجه بعدی باید از امام بر حق اطاعت کرد.

وی با بیان اینکه اگر امت از امام اطاعت کند، احکام اسلام اجرا و بیانات به حق او نیز جاری و ساری می‌شود و مردم نیز عزیز می‌شوند، تصریح کرد: وقتی امت از امام بر حق اطاعت نکردند 25 سال امیرالمومنین(ع) خانه‌نشین شد، بنی‎امیه و بنی عباس سال‌ها حکومت کردند و در نتیجه 6 قرن مسلمانان در عزت نبودند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه تبعیت امت از امام باعث شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی شد، ادامه داد: امروز ایران اسلامی، کشور تعیین کننده در غرب آسیاست که ریشه آن اطاعت امت از امام بر حق است.

وی با بیان اینکه باید وابسته به دنیا نباشیم، بصیر باشیم و از امام اطاعت کنیم تا در گروه معاندان قرار نگیریم، خاطرنشان کرد: خروجی این تفکر و اندیشه شهدایی چون شهید همدانی، شهیداحمدی روشن و شهدای مدافع حرم می‌شوند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه محور نظام ما ولایت فقیه است، گفت: هر فرد از هر حزب و گروهی که باشد اگر ولایت فقیه را قبول نداشته باشد، اسلام او مشکل‌دار است.

وی با بیان اینکه معیارها و شاخص‌ها باید ارائه شود و سپس انتخاب را بر عهده افراد گذاشت، اظهار کرد: انقلابی؛ فردی است که خود را بدهکار انقلاب می‌داند اما کسی که انقلابی نباشد خود را طلبکار انقلاب می‌داند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه فرد انقلابی صریح و شفاف سخن می‌گوید، افزود: هرکس انقلابی است باید هزینه دهد و سینه خود را برای دفاع از ارزش‌های انقلاب سپر کند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی در سن بازنشستگی قرار داشت اما هرگز در وجودش خستگی احساس نشد، تصریح کرد: شهیدهمدانی همواره در راه انقلاب تلاش و کوشش می‌کرد و هرگز لحظه‌ای آرام ننشست.

مراسم تودیع و معارفه مسئولان قدیم و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان که قرار بود در این مراسم برگزار شود به جلسات آینده موکول شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *