تبعات مثبت و منفی فضای مجازی در کردستان رصد شود

3:50 - 03 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۶۰۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار کردستان گفت: فضای مجازی تبعات مثبت و منفی دارد و در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی ناچاریم از این فضا استفاده کنیم اما باید راهکار استفاده درست از آن را هم پیدا کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ،عبدالمحمد زاهدی  در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج که با موضوع فضای مجازی برگزار شده بود، اظهار کرد: هم‌اکنون موج عظیمی از فناوری اطلاعات و ارتباطات همه شئون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه جهانی را در برگرفته است.

وی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات یک انقلاب و یک انفجار را در نوع تعاملات اجتماعی و فرهنگی مردم دنیا به وجود آورده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: باید به این مهم توجه کنیم که همسان‌سازی فرهنگی در راستای جهانی‌سازی صورت می‌گیرد و این یک واقعیت است.

زاهدی افزود: همسان‌سازی فرهنگ‌ها با یک فرهنگ خاص  تحمیل یک فرهنگ به دیگر نقاط دنیا از غرب هدایت می‌شود و جریان پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: این امر تبعات مثبت و منفی دارد و در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی ناچاریم از این فضا استفاده کنیم اما باید راهکار استفاده درست از آن را هم پیدا کنیم.

استاندار کردستان افزود: به عنوان نمونه در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری شاهد عبور از پیش‌بینی 30 درصدی ثبت‌نام مردم استان از طریق سرشماری اینترنتی بودیم و بیش از 50 درصد خانوارهای کردستانی با استفاده از فضای مجازی در این امر مهم ملی مشارکت کردند.

زاهدی توضیح داد: برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی دو راهکار وجود دارد که راه‌کار نخست در  حوزه فنی و سخت‌افزاری است که توسط برخوردهای پلیس فتا و دستگاه قضایی صورت می‌گیرد و در حوزه نرم نیز با تولید محتوا و حمایت از نخبگان این عرصه می‌توانیم به ایفای نقش بپردازیم.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون در استان کردستان بیش از 8 هزار فارغ‌التحصیل رشته‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی داریم که با سرمایه‌گذاری بر روی این نیروهای تحصیلکرده می‌توانیم از فضای مجازی به عنوان فرصتی مناسب برای اشتغال‌زایی و درآمدزایی در استان استفاده کنیم.

زاهدی خاطرنشان کرد: نباید نسبت به فضای مجازی منفعل باشیم و باید در این حوزه ورود پیدا کنیم.



عبد جون
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
سرمایه‌گذاری بر روی این نیروهای تحصیلکرده می‌توانیم از فضای مجازی به عنوان فرصتی مناسب برای اشتغال‌زایی و درآمدزایی در استان استفاده کنیم .خیلی خندیدم............... افرین اقا ای اتی یعنی چی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *