رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انگشت اتهام به سمت یکدیگر نگیریم؛ فرد خاصی مقصر نیست/ ایجاد 41 هزار فرصت شغلی با اجرای طرح «تکاپو»

5:45 - 03 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۵۹۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار خراسان رضوی از پرداخت 2 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی این استان در سال جاری و ایجاد 41 هزار فرصت شغلی از اجرا شدن طرح «تکاپو» در چهار حوزه گردشگری، زعفران، پوشاک و کفش خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ،علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک ضرورت است که آن را لمس کرده‌ایم، اظهار داشت: لحاظ کردن اصول پدافند غیرعامل در توسعه عمرانی از ضرورت‌هاست و باید برای اجرایی شدن اصول پدافند غیرعامل همکاری‌های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به ورزش همگانی از الزامات جامعه بانشاط و سیاست‌های دولت است بر لزوم استفاده از امکان زیست بانشاط برای همه جامعه تأکید کرد و ادامه داد: تعداد کانون‌های ورزشی محلات در مدارس در سال جاری به 6 هزار کانون افزایش‌ یافته و اگر همکاری بدنه دولتی ورزش و خصوصی و دانشگاهی ممکن شود شاهد تحول جدی در ورزش خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با تأکید بر اجرا شدن ماده 53 و استفاده از یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها، افزود: استفاده بهینه از اماکن ورزشی سازمان‌ها برای ورزش قهرمانی می‌تواند تبلیغ و ترویجی برای سازمان‌ها نیز محسوب شود.

رشیدیان با تقدیر از کارآفرینان نمونه بر لزوم وجود نقد در جامعه تأکید کرد و متذکر شد: حرکت روبه‌جلوی جامعه، نیازمند معرفی عناصر الگو و نمونه و اسوه است و خداوند هم پیامبر اکرم(ص) را در قرآن به‌ عنوان اسوه معرفی کرده است.

وی با تأکید بر لزوم معرفی اسوه‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی و فرهنگی و ورزشی، حرکت رسانه‌ها در زمینه معرفی الگوها را خواستار شد و افزود: گذران زندگی با تفکر انقلابی سازگار نیست، بلکه استفاده بهینه از عمر با نگاه دینی سازگار است.

پرداخت 2 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط

رئیس شورای اداری خراسان رضوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید ناصری که در افغانستان برای احیای اسلام واقعی و رسوا کردن اسلام آمریکایی به شهادت رسید، اظهار داشت: خون شهید ناصری به هسته‌ای برای شکل‌گیری جریانات پاک و بزرگی همچون فاطمیون تبدیل‌ شده که در صحنه منطقه می‌درخشند و حتی نگاه افکار عمومی منطقه به برادران افغانستانی ما را تغییر داده است.

رشیدیان با بیان اینکه دشمن پیوسته در پی این بود که چهره افغانستان با درگیری، شرارت،‌ مواد مخدر و تنش همراه باشد، گفت: ظهور مدافعان حرم نشان‌دهنده عمق ایمان و تمدن و باور دینی این ملت بزرگ است و این‌ها ثمره خون شهیدان افغانستان و ایران در خاک افغانستان است.

وی همچنین به شهادت 4 تکنسین فنی ایرانی در نیروگاهی در کرکوک اشاره و برای خانواده آن‌ها صبر و اجر بسیار مسئلت کرد.

استاندار خراسان رضوی به تعداد واحدهای ثبت‌ شده در سامانه بهین یاب اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 664 واحد در این سامانه ثبت‌نام کردند و یک هزار و 905 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و تاکنون 238 میلیارد تومان به 199 واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت‌ شده است.

رشیدیان با بیان اینکه علاوه بر تسهیلات رونق تولید بیش از 400 میلیارد تومان به‌ صورت مستقل و آزاد به واحدهای صرفاً صنعتی پرداخت‌ شده است، افزود: براساس گزارش دبیر شورای بانک‌ها کل پرداخت‌هایی که در سال جدید انجام‌ شده، بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است و این میزان در مجموع به 5 هزار و 100 میلیارد تومان می‌رسد.

وی به مصوبه امروز جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی مبنی بر کاهش 11 درصدی نرخ سود تسهیلات صادرات و کاهش 7 درصدی برای مناطق محروم اشاره و تشریح کرد: باید از این ظرفیت برای افزایش صادرات استان استفاده کنیم و از آنجا که بهترین کار برای توسعه صادرات و مقابله جدی با قاچاق کالا و حمایت از مصرف‌کننده، تولید استاندارد کالا و خدمات است از تولیدکنندگان دعوت می‌کنیم با همکاری با مراکز دانش‌بنیان کالای استاندارد تولید کنند.

سرمایه‌گذاری خارجی 7 برابری در 7 ماه نخست سال 95/ مشارکت 40 درصدی خانوارهای خراسان رضوی در سرشماری اینترنتی

رئیس شورای اداری استان خراسان رضوی از فرمانداران شهرستان‌ها خواست با همکاری با اصناف و تولیدکنندگان، ستاد تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالای قاچاق را از بازار جمع‌آوری کنند و به استانی عاری از کالای قاچاق برسیم تا ظرفیت برای اشتغال جوانان فراهم شود.

رشیدیان با انتقاد از ارائه آمارهای غیر کارشناسی، تعطیل بودن 70 درصد صنایع استان یا رکود 75 درصدی آن‌ها را غیرواقعی دانست و افزود: تولید صنعتی ما در سال جاری روند رو به رشدی داشته و هرچند سرعت رشد و وضعیت ما متناسب با آنچه باید باشد نیست، اما نرخ سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در استان با دولت قبل قابل‌مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در سال جاری 7 میلیارد اعتبار در طرح‌های روستایی تخصیص‌یافته و امید است که این میزان به 20 میلیارد برسد، گفت: در مهرماه امسال 4 پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی 53 میلیون یورو مصوب شده و 140 میلیون دلار پروژه‌های مصوب دولت در 7 ماه امسال است و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ما 7 برابر سال 94 بوده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: پروژه‌هایی که از سال‌های گذشته جذب سرمایه و نقدینگی وارد کشور شده است 230 میلیون دلار در 7 ماهه امسال بوده است ولی در کل سال 94 این میزان 308 میلیون دلار بوده است.

رشیدیان همچنین با اشاره به سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن با بیان اینکه 40 درصد خانوارها در مرحله نخست سرشماری مشارکت کرده‌اند، گفت: همچنان رتبه 27 ام را در کشور داریم و شهرستان بردسکن با 79.9 درصد بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

وی همچنین از ارتقای جایگاه فرماندار مشهد به معاون استاندار و فرماندار مشهد ارتقا یافت و افزود: باید به فکر ارتقا ساختار این سازمان باشیم تا اداره بهینه شهر ممکن باشد.

اجرای 18 بند سیاست‌های کلی انتخابات تکلیف اداری و شرعی است

رئیس شورای اداری استان اولویت دولت در سال 94 را دو مساله اقتصاد مقاومتی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در جلسات شورای اجتماعی کشور مساله حاشیه‌نشینی موضوع پایلوت استان انتخاب شد و در سه سال گذشته قرارداد احداث 300 کیلومتر شبکه فاضلاب منعقدشده که 70 کیلومتر آن اجرایی شده است.

رشیدیان به ایجاد سازمان امور اجتماعی کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تغییر ساختار دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در استان‌ها متناسب با آن اشاره کرد و درباره سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری در 18 بند ابلاغ شد، گفت: این 18 بند بسیار مهم و روشنگر هستند و همه آن‌هایی که خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند و حتی آن‌ها که انتخاب می‌شوند باید خود را مخاطب آن بدانند.

وی بر لزوم پرداختن به این 18 بند از سوی رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: توجه به این 18 بند تکلیف اداری و شرعی است و همه باید پایبند به آن باشند و همه ازجمله رسانه‌ها و خانه احزاب تلاش کنند این سیاست‌ها فراگیر، اجرایی و جاری و ساری شود.

انگشت اتهام به‌ سوی یکدیگر نگیریم/ فرد خاصی مقصر نیست

استاندار خراسان رضوی همچنین به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به سه قوه در 16 بند اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها باید توسط دستگاه‌ها به برنامه تبدیل و متولی آن مشخص شود و توسط مدیران دستگاه‌ها مورد سنجش قرار گیرد.

رشیدیان بر لزوم پیگیری پروژه‌های مصوب مشهد 2017 در دستگاه‌ها، فعال و پویا شدن خانه احزاب برای بهره‌گیری از ظرفیت گفتمان و تبادل‌نظر به‌دوراز تنش تأکید کرد و از ایجاد مرکز تشکل‌های غیردولتی تحت عنوان سمن سراها خبر داد.

وی با اشاره به حادثه جان باختن 5 نفر در چاه 160 متری در سبزوار و انتقاد از عملکرد دستگاه‌های مجری تصریح کرد: حادثه رخ‌داده در سبزوار حادثه تلخی بود که هرچند ستاد بحران و دستگاه‌ها تلاش کردند راهی برای خروج اجساد پیدا کنند و حتی از بخش خصوصی امکانات اجاره و با کرمان و یزد هم تبادل‌نظر کردند تاکنون موفق به بیرون آوردن اجساد جان‌باختگان نشده‌اند و در واقع نمی‌توان گفت فرد خاصی در این حادثه مقصر است.

رئیس شورای اداری استان خراسان رضوی تأکید کرد: باید کمک کنیم بحران به نحو مناسب مدیریت شود و به‌ جای گرفتن انگشت اتهام به سمت یکدیگر همه به فرمانداری کمک کنند.

400 پروژه در خراسان رضوی تا پایان سال به سرانجام می‌رسد/ ایجاد 41 هزار فرصت شغلی با اجرای طرح «تکاپو»

رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی 3 هزار و 944 پروژه در استان در تابستان سال جاری اشاره کرد و گفت: در این ارزیابی 24 درصد پروژه‌ها کیفیت عالی، 58 درصد کیفیت خوب و 0.23 درصد از پروژه‌ها کیفیت ضعیف دارند و اداره کل نوسازی مدارس با 539 پروژه و 61 میلیارد تومان بیشترین تعداد پروژه را دارد و پس‌ازآن اداره کل راه و شهرسازی استان با بیش از 130 میلیارد تومان جایگاه دوم را دارد.

وی همچنین به میزان پروژه‌های شروع نشده استان اشاره کرد و افزود: این میزان نیز 2.19 درصد است که مهم‌ترین دلیل آن عدم تخصیص اعتبارات ماده 180 است و امیدواریم تا پایان سال بیش از 400 پروژه به سرانجام برسد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان آبفای روستایی و آب منطقه‌ای جزو سازمان‌های برتر و شهرستان‌های فیروزه، زاوه و خوشاب در ارزیابی شهرستان‌ها رتبه خوبی از نظر کیفیت و پیشرفت فیزیکی کسب کرده‌اند، بر لزوم احصای پروژه‌های مهم و راهبردی شهرستان‌ها و ارائه گزارش عملکرد آن‌ها تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین پروژه در استان مسکن مهر است که در دولت قبل 33 هزار مسکن مهر به مردم واگذار شد و در دولت یازدهم به 54 هزار واحد رسید.

رشیدیان همچنین بر لزوم شناسایی و رفع موانع ساخت‌وساز در شهرستان‌ها و پیشگیری از عوارض منفی نظیر ساخت‌وسازهای غیرمجاز تأکید کرد و گفت: هرچند در سال آبی جاری با کاهش بارندگی روبه‌رو بوده‌ایم، ضروری است فرمانداران با تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به شناسایی مراکز سیل‌خیز و جلوگیری از وقوع سیل اقدام کنند.

وی از جذب سرمایه‌گذاری در طرح «تکاپو» در چهار حوزه گردشگری، زعفران، پوشاک و کفش و ایجاد 41 هزار فرصت شغلی خبر داد و تشکیل جلسات اشتغال و کارآفرینی متشکل از بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی را خواستار شد تا ایده‌ها طرح شود و پرورش ایده‌ها صورت و سرعت تبدیل ایده به شغل شتاب گیرد تا ظرفیت اشتغال بالا رود.

اجرای فاز دوم واکسیناسیون 14 و نیم میلیون دام سبک و سنگین، نظارت مستمر بر بازار و مقابله با گرانی‌ها، کسب رتبه سوم پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در میان دانشگاه‌های تیپ یک وزارت علوم پس از دانشگاه تهران و شهید بهشتی، کسب رتبه دوم ارزیابی عملکرد سازمان‌ها توسط اداره پست خراسان رضوی، کسب رتبه اول برنامه‌ریزی فرهنگی مرتبط با ادیان و فرق توسط سازمان تبلیغات اسلامی و انتخاب تأمین اجتماعی استان به‌عنوان سازمان برتر کشوری از دیگر موضوعاتی بود که رئیس شورای اداری استان در این جلسه مطرح کرد.

رشیدیان به تأمین 20 هزار اسکان و تغذیه در نجف و 20 هزار اسکان و تغذیه در کاظمین در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: برای ایام 28 صفر نیز پیش‌بینی‌شده است 300 هزار نفر زائر پیاده که در سامانه زائرین 8 ثبت‌نام کرده‌اند به سمت مشهد بیایند.

وی همچنین به سامانه زیارت مبدأ به مبدأ برای فراهم کردن امکان زیارت بازنشسته‌ها با 30 تا 60 درصد تخفیف در زمان‌های غیر پیک سفر و سامانه ارائه تسهیلات 600 هزارتومانی سفر زیارت به مشهد به زوج‌های جوان با کارمزد 2 درصد اشاره کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *