ورود تلفن همراه حتی خاموش به جلسات حساس ممنوع/ نیازی به وضع قانون نیست

7:01 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۴۵۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
موضوع استفاده از گوشی های هوشمند تلفن همراه در میان مسئولان نظام، به سبب مخاطرات احتمالی از آن جمله موضوعاتی است که خود مسئولان همواره سعی دارند در خصوص آن کمتر اظهارنظر کنند.
-گروه سیاسی: موضوع استفاده از گوشی های هوشمند تلفن همراه در میان مسئولان نظام، به سبب مخاطرات احتمالی از آن جمله موضوعاتی است که خود مسئولان همواره سعی دارند در خصوص آن کمتر اظهارنظر کنند. 

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در نشست خبری که هفته گذشته برگزار شد، در این زمینه با اشاره به اینکه در زمینه کنترل گوشی های هوشمند مسئولان سازمان پدافند غیر عامل یک دستورالعمل را به تصویب رساند و آن را برای بررسی به هیئت دولت فرستاد، گفت: ما آمادگی داریم سیستم عامل گوشی های هوشمند مسئولین را تا حدود 80 درصد امن سازی کنیم.

در همین زمینه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، نظرات خود را در خصوص استفاده مسئولان از گوشی های هوشمند تلفن همراه و کم و کیف وضع قانون در این زمینه مطرح کردند که در ادامه آنها را می خوانیم:


تلفن همراه

اجازه ورود تلفن همراه به جلسات کمیسیون امنیت ملی حتی به صورت خاموش را هم نمی دهیم

کمال دهقانی فیروزآبادی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به ممنوعیت استفاده از گوشی های هوشمند در جلسات مهم کشوری به خصوص جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ما نیز همچون برخی از بخش های دستگاه دیپلماسی و اطلاعاتی، اجازه ورود تلفن همراه حتی به صورت خاموش را هم نمی دهیم.

وی با بیان اینکه موضوع ورود و استفاده از گوشی های هوشمند در جلسات مختلف کشوری به سبب اهمیت آن جلسات، با یکدیگر تفاوت دارد عنوان کرد: دستگاههای مختلف باید در این زمینه طبق دستور کار و وظایف خودشان، دستورالعمل هایی را وضع کنند.

دهقانی در ادامه با بیان اینکه برای هر موضوعی نیاز به وضع قانون نداریم گفت: نیاوردن تلفن همراه هوشمند به جلسات مهم کشوری، از جمله مسائلی است که خود فرد باید آن را رعایت کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس در پایان گفت: باید در زمینه استفاده از تلفن های هوشمند حساسیت داشته باشیم، چرا که بردن تلفن همراه هوشمند به جلسات، به منزله بردن یک دوربین و میکروفون به جلسه است که امکان دارد فرد دیگری به این دوربین و میکروفون دسترسی داشته باشد. 

تلفن همراه

موضوع وارد کردن گوشی های هوشمند به جلسات کشوری را نباید به یک مساله تبدیل کنیم

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه وارد کردن گوشی و تلفن همراه به جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ممنوعیت دارد و این ممنوعیت هم به صورت تمام و کمال اجرا می شود اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه هوشمند در جلسات مهم و حساس کشوری، از آن دسته مواردی است که احتیاج به مراقبت و محافظت شخصی دارد و نباید شیوه دستوری در این ماجرا وارد شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما اماکن و نهادهای تصمیم ساز زیادی وجود دارد که هر کدام هم ملاحظات خاص خود را در زمینه استفاده از تلفن های همراه و ورود آنها به جلسات دارند تاکید کرد: موضوع وارد کردن تلفن همراه هوشمند به جلسات کشوری، نیازمند وضع قانون نمی باشد و نباید این موضوع را به یک مساله تبدیل کنیم.

تلفن همراه

اگر مسئولان به استفاده از گوشی های مصون تن در ندهند، برای آن "طرح" در نظر می گیریم

محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه  مسئولانی که در مشاغل امنیتی و حساس قرار دارند باید از گوشی های حفاظت شده داخلی استفاده کنند تا روزنه ای برای سوءاستفاده به دشمن ایجاد نشود، اظهار کرد: برای ساخت و استفاده از تلفن همراه مصون نیاز به ارائه طرح یا لایحه ای در مجلس نیست، این موضوع در اهداف و وظایف سازمان پدافند غیرعامل دیده شده و اختیار لازم برای اجرایی کردن طرح را دارد.

نماینده مردم خمین مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در صورتی که مسئولان به استفاده از گوشی های مصون تن در ندهند طرحی برای الزام این مورد در نظر خواهیم گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *