رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فهرست کشورهای کمک کننده به "افغانستان" اعلام شد

4:39 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۳۴۸
وزیر دارایی افغانستان، فهرست 35 کشور و 3 نهاد بین المللی را که در نشست بروکسل برای کمک به این کشور اعلام آمادگی کرده اند، اعلام کرد، اما گفت که این کشورها گفته اند که تا زمان تصویب رقم های پیشنهادی اعلام شده در مجالس کشورهای متبوع خود، رقم این کمک ها اعلام نشود.
فهرست کشورهای کمک کننده به  به گزارش سرویس بین الملل محمد اکلیل حکیمی امروز شنبه در نشست مجلس افغانستان حضور یافت و اعلام کرد: کشورهای کمک کننده تا 4 سال آینده برای هر سال 3 میلیارد و 800 میلیون دلار به افغانستان کمک می کنند و این کمک ها می تواند کمبود بودجه سالانه این کشور را برطرف کند.

وی از کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، اتریش، بلغارستان ، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، سوئد، انگلیس، استرالیا، کانادا، هندوستان، نروژ، پاکستان، قطر، کره جنوبی، عربستان سعودی، سوئیس و ترکیه و سه نهاد بانک جهانی، بانک توسعه آسیایی و بانک توسعه اسلامی به عنوان کشورهایی یاد کرد که وعده کمک به افغانستان داده اند.

وی افزود که شماری از این کشورها از افغانستان خواسته اند تا زمانی که طرح کمک های وعده داده شده در مجالس این کشورها به تصویب نرسیده، از انتشار رقم این کمک ها در رسانه ها خودداری شود.

حکیمی گفت که دریافت این کمک ها با دفعه های قبل تفاوت دارد و این بار هر کدام از کشورها بطور جداگانه با افغانستان توافق نامه ای به امضاء خواهند رساند و رقم پرداختی و نحوه آن، در توافق نامه مشخص می شود و درقبال دریافت این کمک ها، تعهداتی به جامعه جهانی داده ایم.

وزیر دارایی افغانستان که برای تشریح دستاوردهای نشست بروکسل در مجلس نمایندگان حضور یافته بود، گفت که وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، هندوستان و ترکمنستان نیز در بروکسل در سخنانی، برنامه های خود را برای توسعه افغانستان تشریح کردند.

به گفته وزیر دارایی افغانستان ، در حاشیه این نشست وزیر خارجه آمریکا از وزیران خارجه کشورهای منطقه برای صرف شام دعوت کرد و در این مجلس درباره صلح و مبارزه با تروریسم تبادل نظر صورت گرفت و بر مبارزه مشترک علیه تروریسم تاکید شد.

حکیمی گفت : وزیران خارجه و توسعه شرکت کننده در نشست بروکسل در سال 2018 میلادی بار دیگر در عربستان سعودی گرد هم می آیند تا اجرای تعهدات افغانستان و کشورهای کمک کننده را بررسی کنند.

وزیر دارایی افغانستان گفته در سال 2020 میلاد نیز نشست بعدی برای ادامه کمک های کشورهای جهان برای افغانستان برگزار خواهد شد که محل آن هنوز مشخص نشده است.
حکیمی گفت که در این نشست بیش از 70 کشور و 30 نهاد بین المللی شرکت کرده بودند که حمایت قاطع سیاسی و مالی خود را از افغانستان اعلام کردند.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *