رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روسیه تحویل اس-300 را به ایران تکمیل کرده است/استفاده مسکو از پایگاه همدان نشان از همکاری راهبردی با تهران در زمینه سوریه است

11:07 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۲۰۸
پایگاه نیوزویک در گزارشی به تشریح روابط ایران و روسیه پرداخت و نوشت که مناسبات دو کشور طی سال های اخیر به ویژه در موضوع سوریه افزایش پیدا کرده است.
روسیه تحویل اس-300 را به ایران تکمیل کرده است/استفاده مسکو از پایگاه همدان نشان از همکاری راهبردی با تهران در زمینه سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه نیوزویک در گزارشی به تشریح روابط ایران و روسیه پرداخت و نوشت که مناسبات دو کشور طی سال های اخیر گسترش یافته استو.

در این گزارش نیوزویک آمده است که روسیه در راستای پیشبرد روابط خود با ایران توافق تحویل سامانه موشکی اس-300 با این کشور را که در سال 2007 به امضا رسیده بود و ارزش آن 8 میلیارد دلار بود را تکمیل کرده و ایران نیز به روسیه اجازه داد که از پایگاه هوایی همدان برای انجام حملات هوایی علیه تروریست‌ها در سوریه استفاده کند.

در ادامه این گزارش آمده است که ایران و روسیه از سال 2015 در راستای مبارزه با تروریست‌های داعش با کشورهای عراق و سوریه همکاری بسیاری را در منطقه داشته اند.

نیوزویک با اشاره به نقش فعال روسیه در خاورمیانه نوشته است که افزایش همکاری روسیه با ایران و همچنین ثبات موقعیت روسیه در خاورمیانه باعث می‌شود تا مسکو در مقابل غرب از موضع قوی‌تری برخوردار باشد.

همچنین در این گزارش با اشاره به همکاری بین ایران و روسیه در سوریه این اقدام به عنوان نشانه‌ای از اتحاد سیاسی دو طرف عنوان شده است و بسیاری از تحلیلگران با اشاره به استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان در جنگ سوریه روابط ایران و روسیه را استراتژیک عنوان کرده‌اند.

نیوزویک در بخش دیگری از این گزارش همچنین ادعا کرده است که روسیه و ایران در بازار جهانی نفت و گاز دو رقیب بسیار بزرگ بوده و با هم در رقابت می‌کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *