حضور مدیر انجمن سرزمین ابناء بشر (TDH) در كانون اصلاح و تربيت تهران

2:30 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۴۹۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پی هماهنگی‌های انجام شده از سوی مرجع ملی حقوق کودک ایران با اداره کل زندان‌های استان تهران، بازدیدی توسط مدیر انجمن سرزمین ابناء بشر و مدیر برنامه‌ریزی خاورمیانه و شمال آفریقا، از كانون اصلاح و تربیت تهران انجام شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان زندانها، در پی هماهنگی‌های انجام شده از سوی مرجع ملی حقوق کودک ایران با اداره کل زندان‌های استان تهران جهت انجام بازدیدی توسط هیات سوئیسی از مجموعه کانون اصلاح و تربیت تهران در راستای بازدید از دستاوردهای كانون اصلاح و تربیت تهران در جهت ارائه خدمات با كیفیت به اطفال و نوجوانان كه در این كانون نگهداری می‌شوند، بازدیدی توسط مدیر انجمن سرزمین ابناء بشر و مدیر برنامه ریزی خاورمیانه و شمال آفریقا، از كانون اصلاح و تربیت تهران انجام شد.

یان کولیو مدیر انجمن سرزمین ابناء بشر (TDH) و فیلیپ پیر مدیر برنامه ریزی خاورمیانه و شمال آفریقا در بدو ورود به كانون مورد استقبال مدیرکل زندان‌های استان تهران و مدیر كانون اصلاح و تربیت تهران قرار گرفتند.

در نشست اولیه مصطفی محبی مدیر کل زندان‌های استان تهران ضمن خوش آمدگویی به وی، در خصوص وضعیت كلی كانون و همچنین در رابطه با امكانات آموزشی و نحوه ارائه خدمات به مددجویان در مدت نگهداری آنان مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه به فصل دهم قانون مجازات اسلامی اشاره کرده و گفت: در موضوع رسیدگی به جرایم نوجوانانی که سن آنها در زمان ارتکاب جرم تعزیری بین ۱۵ تا ۱۸ سال است، رسیدگی به جرایم این اطفال صرفاً در دادسرا و دادگاه ویژه اطفال انجام می‌شود و سپس این اطفال و نوجوانان به کانون اصلاح و تربیت فرستاده می‌شوند.

همچنین در خصوص اطفالی که در زمان ارتکاب جرم زیر ۱۵ سال سن دارند، علی‌رغم اینکه در کانون اصلاح و تربیت تهران فضایی کاملاً مناسب جهت نکهداری اینگونه اطفال پیش بینی شده است، لکن حسب تصمیم دادگاه، طفل معارض با قانون تحویل والدین یا سرپرست قانونی با اخذ تعهد به تأدیب و تربیت و مواظبت در حسن اخلاق طفل یا نوجوان می شود و یا تحویل اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگری که دادگاه به مصلحت طفل یا نوجوان بداند، می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: دادگاه می تواند با توجه به گزارش‌های رسیده از وضع طفل با نوجوانان و رفتار او در کانون اصلاح و تربیت یک بار در رأی خود تجدید نظر کند.

در ادامه مدیر کل زندان‌های استان تهران در توضیحاتی مربوط به فعالیت‌های کانون اصلاح و تربیت بیان کرد: این مركز در زیر مجموعه اداره كل زندان های استان تهران قرار دارد كه برنامه ریزی هایی جهت مددجویان این كانون وجود دارد و مددجویان از خدمات اصلاحی و تربیتی استفاده می كنند.

وی گفت: ما اعتقاد داریم كه باید زمینه های لازم را در كانون اصلاح و تربیت تهران فراهم آوریم تا نوجوانان معارض با قانون در مسیر اصلاح و تربیت قرار گیرند. لذا بنده و همكارانم تلاش می كنیم تا این اقدامات اصلاحی و تربیتی برای این قشر از جامعه میسر شود.

وی همچنین بیان کرد: كانون اصلاح و تربیت ویژگی های ممتازی دارد كه می توان به یكی از آنها اشاره داشت كه كانون، به عنوان یك مركز آموزشی شناخته شده است و گروههای بین المللی مختلفی در بُعد آموزشی از كانون اصلاح و تربیت تهران بازدید می‌کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *