رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درمان هزار بیمار در مراکز پیوندی سلول های بنیادی

2:40 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۴۹۲۱
در بخش سلولهای بنیادی خون ساز هم اکنون دوازده مرکز در کشور فعال است

به گزارش گروه جامعه ،دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوریهای سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در گرگان گفت : در بخش سلولهای بنیادی خون ساز هم اکنون دوازده مرکز در کشور فعال است و با توجه به نیاز بیماران باید این مراکز افزایش یابد.همچنین یک هزار بیمار نیازمند خون سازی هم اکنون در مراکز پیوندی سلولهای بنیادی کشور در حال درمان هستند.


امیر علی حمیدیه افزود :در یک دهه گذشته در علم سلولهای بنیادی به ویژه برای درمان یبماران خونی و سرطانی پیشرفت خوبی داشتیم و بهره مندی از یافته های سلولهای بنیادی در بخش ارتوپدی و اعصاب هم از برنامه های مهم ماست.

وی گفت : در دو تا سه سال آینده یافته های این علم در سطح دنیا کاربردی تر می شود و بسیاری از بیماریها با استفاده از مهندسی بافت سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی درمان خواهد شد.

حمیدیه افزود : با هدف تسریع در تبدیل یافته های تحقیقاتی به درمان ، ستاد توسعه علوم و فن آوری های سلول های بنیادی در استانها تشکیل شد است و گلستان نوزدهمین استان کشور است که این ستاد در آن فعالیت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد : گلستان در درمان بیماریهای قلبی ، ژنتیکی و سل با استفاده از فن آوریهای تحقیقاتی پزشکی بازساختی و سلولهای بنیادی موفق شود.

 انتهای پیام/

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *