امربه‌معروف و نهی از منکر نیاز به وزارتخانه مستقل دارد

3:50 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۴۹۰۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
مرجع تقلید شیعیان گفت: اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر نیاز به وزارتخانه مستقل دارد و باید خواست همگانی باشد و اجرای این مسئله تنها با نوشتن کتاب و برگزاری کلاس درست نمی‌شود.
امربه‌معروف و نهی از منکر نیاز به وزارتخانه مستقل داردبه گزارش گروه سیاسی خبرگزای میزان،  آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی ازمنکر خراسان رضوی، بابیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر مسئله‌ای بسیار مهم است که  توجه چندانی به ابعاد این فریضه  چه در گذشته و زمان حال صورت نگرفته است اظهار داشت: در حقیقت امربه‌معروف ضمانت اجرا به سایر احکام می‌دهد.

وی تأکید داشت: جامعه زنده جامعه‌ای است که در برابر منکرات بیدار باشد و حساسیت نشان دهد. قرآن دستور می‌دهد، باید مردم را به  انجام امربه‌معروف دعوت کرد.

مرجع تقلید شیعیان  گفت: برای اهمیت امربه‌معروف داستان‌های مهمی بیان‌شده، یکی جنگ تبوک و دیگری داستان ماهی گیری مردم در روز شنبه است و بااینکه خدا آن‌ها را نهی کرده بود؛ اما از طریق کلاه‌شرعی این عمل را به اجر درآوردند و خدا نسبت به این دسته غضب کرد.

وی با تأکید بر این‌که اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر نیاز به وزارتخانه مستقل دارد و باید خواست همگانی  باشد خاطرنشان کرد: اجرای این مسئله تنها با نوشتن کتاب و برگزاری کلاس درست نمی‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: اجرای امربه‌معروف وظیفه عمومی است و باید از دولت خواست وگرنه  برای اجرای آن بارها سخن گفته شد، ولی اجرا نشد. باید قدرتی باشد تا امربه‌معروف را به اجرا دربیاورد.

وی اظهار داشت: امربه‌معروف وقتی باشد همه احکام خواهد بود، چون این فریضه در جامعه نیست، بیکاری و زشتی فراوان است.رسالت علما و عالمان برای اجرای فریضه امربه‌معروف بسیار مهم است و لازم  است به میدان بیایند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: در بحث فقه شرایط خاصی برای اجرای امربه‌معروف و بحث‌های متعددی درباره آن شده و این نشان می‌دهد با نوشتن و قلم کار درست نمی‌شود. اگر جامعه سالم می‌خواهیم، باید به فکر عمل کردن و به دنبال عزم ملی و عمومی باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *