تهران هم مستعد یک حرکت عظیم جمعی در روز تاسوعا است/ برای جاذبه بیشتر از ایده های جوانان استفاده می کنیم

9:53 - 30 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۸۳۹
حجت الاسلام محمودی با اشاره به عزاداری های دست جمعی در شهرهای زنجان، اردبیل، بم و طبس اظهار داشت: وقتی این شهرها چنین حرکت های عظیمی را به رخ می شکند تهران هم می تواند این کار را انجام دهد.
تهران هم مستعد یک حرکت عظیم جمعی در روز تاسوعا است/ برای جاذبه بیشتر از ایده های جوانان استفاده می کنیممحسن محمودی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، یکی از ایده ها و طرح هایی که برای عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در نظر دارد را عنوان کرد و گفت: چرا ما باید در بحث تاسوعا و عاشورا یک حرکت جمعی مهم ما نند شهرهای دیگر در تهران نداشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به فعالیت هیئت ها ومساجد در استان تهران اظهار داشت: وقتی چنین ظرفیت عظیمی وجود دارد چرا فقط زنجان، اردبیل، بم و طبس یک حرکت عظیمی را به رخ می کشند و تهران خود را از این حرکت عظیم محروم کرده است.

امام جمعه ورامین تاکید کرد: با هماهنگی امور مساجد و سازمان بسیج ایده ها و طرح هایی را که در ذهن داریم مطرح می کنیم و هر کجا که به نتیجه رسیدیم آن را دنبال می کنیم.

وی افزود: از آنجایی که عزادری سیدالشهدا، عزت شیعه است باید کنار یکدیگر بیایم و این رویداد را در تهران رقم بزنیم.

محمودی با بیان اینکه انقلاب ما از مساجد آغاز شده و بسیاری از توطئه ها از مساجد خنثی شده است، اظهار داشت: امروز مساجد خیلی پای کار هستند و می توانند با وجود ائمه جماعت فعال،بسیج و کانون های فرهنگی و هنری برنامه های بهتری را دنبال کنند.

وی با تاکید براینکه از همه مساجد، ائمه جماعات و کانون های فرهنگی در مسیر انجام ماموریت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استمداد می طلبند بیان داشت: حضرت امام فرمودند مساجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید بنابراین در مواقع حساس سنگرها باید نقش خود را ایفا کنند.

محمودی با اشاره به جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: این شورا با توجه به جامعیت و مقبولیتی که بین نهادها و تشکرهای انقلابی دارد و هر یک از آنها عضو این شورا هستند در خیلی عرصه می توانند نقش بهتری ایفا کنند.

رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه از نظر تشکیلاتی، فقط مناسبت های ملی به عنوان یک وظیفه تشکیلاتی محسوب می شوند تاکید کرد: این به آن معنا نیست که در عرصه ها و زمینه های دیگری که می توانیم بهره گرفته و استفاده کنیم این کار را نکنیم.

امام جمعه ورامین در پایان خاطرنشان کرد: ایده هایی داریم که اگر خدا به ما توفیق دهد در عرصه های مذهبی که می تواند با مناسبت های ملی پیوند بخورد قدم های جدی تری برداریم و در اجرای مراسم ها با استفاده از افکار جوان ها ایده های جدید ایجاد خواهیم کرد تا جاذبه بیشتری ایجاد شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *