واکنش ایران به اظهارات معاون نخست وزیر ترکیه

21:58 - 29 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۸۰۶
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برآمده از ارزش‌ها و تعالیم والای انسانی و اسلامی است که در آن امنیت و ثبات همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است.
واکنش ایران به اظهارات معاون نخست وزیر ترکیهبه گزارش گروه سیاسی ؛ بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات «نعمان قورتولموش»، معاون نخست‌وزیر ترکیه درباره تاثیر سیاست‌های مذهبی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برآمده از ارزش‌ها و تعالیم والای انسانی و اسلامی است که در آن امنیت و ثبات همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است.

قاسمی افزود: فرقه‌گرایی، قومیت‌گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در سیاست‌های اصولی، منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی نداشته و ندارد. نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران برآمده از حسن نیت توام با احترام به حفظ استقلال و تمامیت ارضی همسایگان است که درک آن نباید برای برخی ناظران سخت باشد. ضروری است کشورهای منطقه با درک شرایط حساس و خطیر منطقه در جهت پایان تنش‌ها و درگیری‌ها گام برداشته و سخن برانند.



رضا
|
-
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
شکست داعش در موصل برای دولت ترکیه دردناک است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *