۲۱۱ نفر از زندانیان زندان فسا حافظ یک تا ۱۰ جزء قرآن کریم هستند

19:20 - 29 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۷۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
انصاری منش گفت: تعداد ۲۱۱ نفر حافظ یک تا ۱۰ جزء قرآن کریم در زندان فسا هستند و تعداد ۱۳ مربی از بین خود زندانیان آموزش دیده و مشغول تدریس در این مدرسه قرآنی هستند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رئیس زندان فسا گفت: تعداد ۲۱۱ نفر حافظ یک تا ۱۰ جزء قرآن کریم در زندان فسا هستند و تعداد ۱۳ مربی از بین خود زندانیان آموزش دیده و مشغول تدریس در این مدرسه قرآنی هستند.

انصاری منش گفت: مدرسه قرآنی زندان فسا با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان حرکت روبه رشدی در خصوص آموزش زندانیان در رشته های مختلف قرآنی دارد.

محسن انصاری افزود: در حال حاضر تعداد ۳۳۱ نفر از زندانیان این زندان در کلاس های آموزشی در رشته های حفظ قرآن کریم، روخوانی و روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و فصیح خوانی قرآن مشغول به آموزش هستند که از این تعداد ۲۱۱ نفر حافظ یک تا ۱۰ جزء قرآن کریم هستند و تعداد ۱۳ مربی از بین خود زندانیان آموزش دیده و مشغول تدریس در این مدرسه قرآنی هستند.

رئیس زندان فسا در ادامه اظهار داشت: از ابتدای راه اندازی مدرسه قرآنی در زندان فسا تعداد ۶۳۹ نفر قرآن پژوه در رشته های مختلف تربیت شده اند و تعداد ۳۹ مربی نیز در زندان آموزش دیده تربیت شده و مشغول آموزش زندانیان هستند.

انصاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعداد ۲۳ محفل انس با قرآن کریم با دعوت از قاریان بین المللی، کشوری و منطقه ای در این زندان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: به منظور ارزیابی زندانیان قرآن پژوه ۱۸ آزمون در رشته های مختلف قرآنی جهت زندانیان برگزار شده است به گونه ای که ۷۸ نفر از زندانیان در آزمون سراسری حفظ قرآن کریم که توسط اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شده موفق به اخذ گواهینامه حفظ قرآن کریم شدند .

رئیس زندان فسا یادآور شد: ۱۰۰درصد زندانیان در محافل عمومی قرآن مجید که روزانه در ساعت مشخص تحت عنوان تلاوت صبح روشن برگزار می شود با اشتیاق و علاقه وافر شرکت می کنند و به برکت قرآن کریم؛ زندان فسا در عمل به یک مدرسه قرآنی مبدل شده است و با این حرکت قرآنی؛ رفتار فردی، سلوک و منش جمعی زندانیان نیز تغییر پیدا کرده است.

شایان ذکر است از ابتدای راه اندازی مدرسه قرآن و عترت در زندان فسا تعداد ۴۰۱ نفر موفق به حفظ یک تا ۱۰ جزء قرآن کریم شده اند که از این تعداد۱۹۰نفر آزاد شده و به آغوش جامعه بازگشته اند و ۲۱۱نفر در زندان مشغول حفظ هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *