دندان‌ها چگونه خراب می‌شوند/ اولین کار بعد از پوسیدگی دندان چیست؟

6:15 - 29 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۴۷۶
عضو انجمن دندانپزشکان ترمیمی و زیبایی ایران پوسیدگی را یک بیماری عفونی دندان دانست که درمان به موقع آن از اهمیت بسزایی برخودار است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، حسن اسلامی در گفتگو با خبرگزاری سلامت اظهار داشت: پوسیدگی یک بیماری عفونی دندان محسوب می شود و عامل اصلی آن باکتری های داخل دهان است که توان پوسیدگی زائی دارند.

وی افزود: وجود مواد قندی و افزایش تعداد باکتری ها به دلیل عدم استفاده از مسواک و نخ دندان، موجب ایجاد شرایط مناسب برای رشد باکتری ها می شود و با تجزیه آن مواد غذایی از جمله مواد قندی، اسیدی تولید می شود که به تدریج موجب حل شدن بافت معدنی دندان خواهد شد و با ادامه یافتن این روند به طور پیوسته به پوسیدگی دندان تبدیل می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: به طور قطع نباید اجازه داده شود که دندان ها به مرحله پوسیدگی برسند اما با ایجاد پوسیدگی باید سراغ روش های ترمیمی و حذف بخش پوسیده در دندان و جایگزین کردن با ماده ترمیمی مناسب رفت.

وی گفت: پوسیدگی دندان در دوره های گوناگون زندگی افراد دیده می شود،در کودکان آمار پوسیدگی شایع است به همین دلیل مراجعه سالانه دوبار به دندانپزشک از اهمیت بسزایی برخوردار است تا با روش های پیشگیری از پوسیدگی دندان جلوگیری کرد و در صورت بروز پوسیدگی بلافاصله برای ترمیم نیز اقدامات لازم انجام شود.

اسلامی متذکرشد: در صورتی که مردم از روش صحیح مسواک زدن اطلاعی ندارند به دندانپزشک مراجعه شود تا با یک آموزش حداکثر ۵ تا ۱۰ دقیقه ای از بروز بسیاری از مشکلات دندانی آینده نیز جلوگیری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *