نمایندگان شمال، مخالف انتقال آب به سمنان هستند/ سرنوشت ارومیه در انتظار دریای خزر

6:30 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۴۴۱۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب دریای خزر به استان سمنان از نظر فنی و عملی امکان پذیر نیست.

انتقال آب دریای خزر به سمنان غیر قابل امکان است/ این طرح آسیب جدی را به خبطه شمال کشور وارد می کند// شنبه//علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اظهار کرد: نمایندگان شمال کشورمان مخالفت خود را به دلیل ابعاد فنی، محیط زیستی و مالی با این طرح اعلام کردند.

وی افزود: هفته گذشته در راستای بررسی این طرح نمایندگان با رئیس سازمان محیط زیست جلسه برگزار کردند و تاکید داشتند که این موضوع از نظر علمی و عملی قابل تحقق نیست و به ضرر مردم خطه شمال کشورمان محسوب می شود.

نماینده مردم ساری با اشاره به اینکه این طرح همچنین در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا درباره این موضوع و انتقال آب دریای خزر به سمنان وزیر نیرو در جلسه کمیسیون حضور پیدا کرده و در این باره توضیحات لازم را ارائه دهد.

یوسف نژاد با بیان اینکه بعید می دانم این طرح تحقق پیدا کند تصریح کرد: این طرح از نظر ابعاد مالی وفنی آسیب های زیادی را به منطقه شمال کشور،‌ دریای خزر و مردم این مناطق وارد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر مردم خطه شمال از طریق بهره برداری از آب به صنعت کشاورزی در این منطقه رونق بخشیده اند بدون شک انتقال آب دریای خزر به سمنان باعث خواهد تا ارومیه دیگر رقم بخورد که این موضوع به مشکلات متعددی را برای مردم شمال کشورمان و عموم جامعه ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/



محمد
|
-
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
تغییر در اکوسیستم طبیعی
شمال ایران
|
-
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
سلام و درود بر نماینده فهیم شمال که حامی محیط زیست است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *