توضیحات رئیس اسبق دانشگاه کاشان درباره ادعای 2 میلیاردی نماینده تهران/ اختصاص 40 میلیون برای هر دانشجوی بورسیه

7:30 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۴۳۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون آموزش گفت: پرونده مربوط به خودکشی یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه کاشان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی پرونده خودکشی یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه کاشان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلسپرونده فوت دانشجوی دکترای دانشگاه کاشان در کمیسیون آموزش بررسی شد/ هفته آینده نتییجه قطعی را اعلام می کنیم
سید جواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی پیرامون پرونده خودکشی یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه کاشان اظهار کرد: در جلسه گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پرونده فوت این دانشجو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد در جلسه آینده نتیجه نهایی درباره این موضوع اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه علت این اتفاق باید مشخص شود، تاکید کرد: یک خودکشی رخ داده و ما وظیفه داریم علت فوت را پیدا کنیم ما باید با یک اقدام کارشناسی این موضوع را بررسی کنیم و بدانیم که علت فوت چه بوده است.

رئیس اسبق دانشگاه کاشان با بیان اینکه یک عده به عمد برخی اظهارات را برخلاف بنده بیان می کنند، گفت: طبق روال قانونی دانشجو زمانی که بورسیه می شود، مبلغی برای گذران دوران تحصیل برای وی در نظرگرفته می شود که بخشی از آن برای تهیه لوازم تحصیل و برخی برای خود تحصیل است که در این بین، بخشی از این هزینه به استاد راهنما، هزینه های پژوهش و رساله تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه 40 میلیون برای یک دانشجوی بورسیه اختصاص پیدا می کند که 16 میلیون از این هزینه برای خود دانشجو است، اظهار کرد: این دانشجوی دانشگاه کاشان طبق اطلاعات بنده ورودی مهرماه سال 90 بوده است و با توجه به اینکه مبالغ مربوط به بورسیه یکسال طول می کشد که واریز شود لذا اظهارات اینکه بنده در مقطعی که این دانشجو بورسیه شده است رئیس دانشگاه کاشان بودم کذب محض است زیرا بنده تا سه خرداد 90 رئیس دانشگاه کاشان بودم.

وی تاکید کرد: دانشجو طبق روال قانونی زمانی می تواند پول مربوط به بورسیه را دریافت کند که به مرحله پایان نامه برسد از این رو با توجه به اینکه این دانشجو ورودی مهر سال 90 بوده است بنده در زمان دوران دانشجویی وی در دانشگاه کاشان حضور نداشتم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اطلاعات نماینده تهران پیرامون اینکه دانشگاه کاشان در سال 89 مبلغ 2 میلیارد تومان را باید به بحث بورسیه اختصاص می داد اما این موضوع در مورد دیگری خرج شده است کذب محض است، گفت: این موضوع صحت ندارد و بنده صریحا آن را تکذیب می کنم و انتظار دارم که افراد نسبت به موضوعاتی که مطرح می کنند با استناد به اسناد وارد عمل شوند و موضوعاتی مبتنی بر دروغ را مطرح نکنند.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه اگر هر دانشجوی بورسیه 40 میلیون تومان هزینه کند این به آن معنا است که در دانشگاه کاشان با اختصاص 2 میلیارد تومان، 50 دانشجو بورسیه شده اند تصریح کرد: چنین چیزی هیچ گاه در دانشگاه کاشان رخ نداده است و ما هیچ موقع 50 نفر دانشجوی بورسیه در سال 89 و شاید در کل سابقه کاری در دانشگاه کاشان نداشته ایم.

وی تاکید کرد: رویکردی که متاسفانه برخی از دوستان مطرح می کنند اخلاقی نیست و دروغ محض محسوب می شود.

رئیس اسبق دانشگاه کاشان  با اشاره به اینکه گزارش مربوط به خودکشی این دانشجو در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد تاکید کرد: در این جلسه صدیقی نماینده سازمان امور دانشجویی نیز حضور داشت و اظهار نظرها و پیشنهاداتی که چگونه باید جلوی این اقدامات را گرفت مطرح شد و قرار شد در جلسه آینده جمع بندی نهایی درباره این حادثه ارائه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما باید اقدامی را انجام دهیم که دیگر این کار تکرار نشود و از نظر بنده شایسته نیست در حوزه علمی کشور اتفاقاتی از این قبیل رخ دهد.

وی تاکید کرد: امیدوار هستیم با ریشه یابی این موضوع بتوانیم در راستای مقابله با آن به بهترین شکل ممکن وارد عمل شویم.

ساداتی نژاد در پایان در خصوص اینکه درباره اینکه ایا طرح استیضاح وزیر علوم که برخی از نمایندگان از آن اسم بردند عملی خواهد شد گفت: فعلا در این باره موضوعی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *