پیش نویس بودجه 96 تا اواسط آبان به دولت می رود

12:22 - 27 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۸۰۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
سخنگوی دولت از رشد اقتصادی 4.4 درصدی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: پیش نویس لایحه بودجه 96 تا اواسط آبان ماه از سازمان برنامه و بودجه به دولت می رود.
پیش نویس بودجه 96 تا اواسط آبان به دولت می رود
به گزارش گروه سیاسی ، محمدباقر نوبخت امروز (سه شنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران از رشد اقتصادی 4.4 درصدی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: پیش نویس لایحه بودجه 96 تا اواسط آبان ماه از سازمان برنامه و بودجه به دولت می رود.

وی افزود: درسه ماهه بهار امسال نسبت اشتغال به جمعیت در سن کار، از ٣٣.٩ درصد در بهار سال ٩٤ به ٣٤.٧ درصد در مدت مشابه افزایش داشته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق اظهارات آقای جنتی بهتر است چند روز صبر کنید.

نوبخت در پاسخ به اینکه گفته می شود استعفای وزیر ارشاد به دلیل برگزاری کنسرت ها در برخی استان ها بوده و به نظر می رسد هر وزیر دیگری بود با فشارهای موجود منجر به عقب نشینی می شد، دولت چه برنامه ای برای این موضوع دارد؟ گفت: همانطور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند، بهتر است چند روز صبر کنید.

وی در پاسخ به اینکه در آزادسازی شهر موصل آیا نیروهای ایرانی نیز شرکت داشتند یا خیر، گفت: قطعا سربازان ما در آنجا نیستند تا در عملیات شرکت کنند ولی در خصوص بحث های مستشاری جمهوری اسلامی ایران نسبت به همه کشورهای مسلمان وظیفه خود می داند و در قانون نیز به صراحت آمده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشور همسایه (عراق) روشن است و از سوی مراجع رسمی دیپلماسی خارجی بیان شده و ما هم منتظریم اقدامات به نتیجه موثر تبدیل شود تا حذف تروریسم در منطقه را شاهد باشیم.

نوبخت در پاسخ به اینکه گفته می شود پروژه های نیمه تمام به برخی افرادی واگذار شده که صلاحیت ندارند، دولت در این زمینه چه نظارتی دارد؟ گفت: سیاست دولت بر اساس الزام قانونی، واگذاری طرح ها و پروژه های نیمه تمام به مردم است و شورای اقتصاد دستورالعمل چگونگی واگذاری طرح ها را دو بار اصلاح کرد و در مرحله اول هیچ پیمانکاری برای گرفتن پروژه های نیمه تمام وارد نشد.

وی افزود: شورای اقتصاد تصمیم گرفت شرایط را آسان تر کند و به رغم برخی اظهارات، این شرایط را قبول کردیم و در جلساتی هم که با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم ایشان همواره این موضوع را جویا می شدند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار طرح که هر طرح با تعدادی پروژه همراه است در دست داریم که برای اتمام این طرح ها 400 تا 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.
نوبخت اظهار داشت: پس از دو بار اصلاح طرح ها، تا کنون یک مورد هم کسی از این طرح ها دریافت نکرده و واگذار نشده است.

وی در پاسخ به اینکه اخیرا از سوی آمریکا برای همکاری بانکی با ایران شروطی قرار داده شده در حالی که رییس جمهوری پس از بازگشت از سفر نیویورک قول قبول شفاهی را اعلام کردند، دستاورد دولت در پسا برجام چه بوده است؟ گفت: در موضوع برجام طرفین تعهداتی دادند که باید انجام دهند و در بحث تحریم ها تصریح شد که باید لغو شوند و نمی توانند به بهانه دیگری آن را احیا کنند.

سخنگوی دولت افزود: هر مورد از موضوعات که در برجام توافق شده است، تعهداتی است که طرفین داده اند و باید به سرانجام برسانند و نمی توانند بهانه های دیگر از جمله حقوق بشر و یا موضوعات منطقه ای را در آن دخالت دهند؛ بنابراین هر جا احساس کنیم کندی در اجرای برجام صورت گرفته بیان خواهیم کرد.

نوبخت تصریح کرد: در جهت حل مسائل بانکی نیز گام های مثبت رو به جلو برداشته شده و در سفر اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی و دیدارهایی که با رییس صندوق بین المللی پول داشتند، در آن جلسات تاکید شد که آمریکا به تنهایی نمی تواند نسبت به 6 کشور دیگر مذاکره کننده، تصمیم بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *