کمبود آب در خراسان جنوبی به شدت بحرانی است/ تخلیه روستاها به دلیل 15سال خشکسالی

12:01 - 21 مرداد 1393
کد خبر: ۲۳۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی 15 ساله استان خراسان جنوبی اعلام کرد: با عبور خشکسالی از سال 15 به بعد هر یک سال خشکسالی به اندازه تخریب 15 ساله قبلی است.

: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی 15 ساله استان خراسان جنوبی اعلام کرد: با عبور خشکسالی از سال 15 به بعد هر یک سال خشکسالی به اندازه تخریب 15 ساله قبلی است.

محمد علی عبدالله زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان با اشاره به بحران آب در استان خراسان جنوبی عنوان کرد: به دلیل کمبود آب در استان خراسان جنوبی 500 روستا در این منطقه با تانکر آبرسانی می شود.

نماینده مردم فردوس ادامه داد: وخامت اوضاع آب هم اکنون موجب شده است که قنات ها خشک شود و آب چاه های عمییق به آب های شور مبدل شود و همین امر موجب خروج گسترده روستائیان از روستاهای خود شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در ادامه با اشاره به خشکسالی 15 ساله استان خراسان جنوبی افزود: هم اکنون به علت محرومیت و مظلومیت اهالی این استان مشکل بحران آب آن ها جدی گرفته نشده است به همین علت بحث انتقال آب به روستاهای استان خراسان جنوبی مطرح نیست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *