رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پوشش هوایی کل کشور در رزمایش فدائیان حریم ولایت/ در رزمایش هوایی ارتش کدام جنگنده ها به پرواز در آمدند؟

15:54 - 26 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۴۹۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
صبح امروز (دوشنبه 26 مهر) با اعلام رمز «یا حسین بن علی» فرمان آغاز رزمایش "اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت" صادر شد.
-گروه سیاسی: صبح امروز (دوشنبه 26 مهر) امیر سرتیپ خلبان برخور جانشین نیروی هوایی ارتش با حضور در پایگاه شهید بابایی نیروی هوایی ارتش در اصفهان با اعلام رمز «یا حسین بن علی» فرمان آغاز رزمایش "اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت" را صادر کرد.

در این رزمایش سه روزه انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها حضور دارند و بخشی از توان نیروی هوایی ارتش در صیانت و دفاع از حریم هوایی میهن اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد.

رزمایش

عملیات برج بلند جنگنده‌ها و دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها از محورهای اصلی رزمایش است

امیر سرتیپ دوم خلبان «مسعود روزخوش» سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت 6، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رزمایش هواپیماهای جنگنده سوخو24، اف4، اف5، میگ29، اف14، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ 707 و 747، انواع پهبادها و هواپیمای C130 حضور دارند.

وی تصریح کرد: تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها همراه با سوخت‌گیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا،کنترل و هدایت آتش شکاری بمب‌افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با استفاده از تصاویر هوایی پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین، گشت هوایی هواپیماهای ره‌گیر به منظور مقابله با هر گونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف‌شده از محورهای مهم موردتوجه در این رزمایش است

سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 6 تصریح کرد: انجام تیراندازی های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب با استفاده از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی،راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش است که در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود.

رزمایش

پوشش هوایی کل کشور در رزمایش نهاجا

امیر سرتیپ خلبان «علیرضا برخور» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز در حاشیه آغاز رزمایش فدائیان حریم ولایت 6 نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رزمایش، استفاده از تاکتیک‌های روز و تکنیک‌های ابداعی 18 هدف را دنبال می‌کنیم که این اهداف با توجه به تهدیدات پیرامون تعیین شده است.

وی تاکید کرد: عملیات‌های این رزمایش توسط هیأت‌هایی که از ستادهای بالاتر به منطقه رزمایش آمده‌اند ارزیابی خواهد شد.

برخور ادامه داد: با توجه به اینکه این یک رزمایش هوایی است تمام کشور در پوشش این رزمایش قرار می‌گیرد و اولین اقدامی عملیات شناسایی منطقه توسط هواپیماهای شناسایی،‌ پهپادهای ارتش صورت گرفته است.

رزمایش

پیام رزمایش، تامین امنیت منطقه بدون نیاز به نیروهای فرامنطقه ای است

روز گذشته نیز امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اهداف رزمایش گفت: ارتقای توان رزمی خلبانان و کارکنان فنی نهاجا، تمرین روشها و تاکتیک های نوین جنگی، آموزش رزمی کارکنان جوان در شرایط شبیه سازی شده رزم واقعی، ارتقای توان آمادی و پشتیبانی، ارزیابی کیفیت آموزشها و آموخته های ارائه شده در مراکز آموزشی و تمرین سامانه کنترل و فرماندهی به صورت متمرکز و غیر متمرکز با بهره گیری از سامانه های پیشرفته و امن ارتباطی؛ از جمله اهداف ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین درباره ویژگی های این رزمایش گفت: انهدام صد در صدی اهداف، بارریزی شبانه در محیط جنگی پر تهدید برای اولین بار، انجام بمباران شبانه و تمرین کنترل و فرماندهی متمرکز و غیر متمرکز با حجم گسترده ای از پرواز هواپیماها؛ از جمله ویژگی های این رزمایش است.

رزمایش

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه در این رزمایش انواع هواپیماهای جنگنده بمب افکن، ترابری، شناسایی- رهگیر و سوخت رسان به همراه انواع پرنده های بدون سرنشین شرکت دارند؛ افزود: این رزمایش تک نیرویی و براساس تمرین صحنه واقعی نبرد، تداوم اهداف جنگ های نوین و عملیات روانی در بستر پدافند غیر عامل با بهره گیری از تاکتیک های عملیاتی مبتنی بر طرح ریزی و هدایت غیر متمرکز انجام می پذیرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اعلام این مطلب که محور اصلی ششمین رزمایش فداییان حریم ولایت درگیری هوا به هوا و انهدام اهداف پرنده و زمینی است، افزود: پیام این رزمایش تامین مطمئن و مستمر و کسب آمادگی برای مقابله با هر گونه تهدید و صلح و دوستی و تامین امنیت منطقه بدون نیاز به نیروهای فرا منطقه ای؛ است.

وی در پایان گفت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) آماده تامین امنیت پهنه هوایی کشور است.




ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
درود بر ولایت و تمام غیور مردان ایران زمین واقعا خسته نباشید.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
مرحبا به ارتشیان دلاور
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *