اطلاعات بانکی 4 هزار و 200 كاربر در بانک داده های يک تيم هكری كشف شد

14:35 - 26 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۴۴۹
فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باندی كه با طراحی 20 سایت فیشینگ اطلاعات چهار هزار و 200 كاربر را سرقت كرده بودند، در عملیات ماموران پلیس فتا این استان خبر داد.
اطلاعات بانکی 4 هزار و 200 كاربر در بانک داده های، يک تيم هكری كشف شدبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،سردار كیومرث عزیزی گفت:‌ چند ماهی پیش شخصی با مراجعه به پلیس فتا استان اعلام داشت كه مبلغ 7 میلیون و 600 هزار ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانكی وی برداشته شده است.
 
وی اضافه كرد:بلافاصله تیمی از كارشناسان پلیس فتا بررسی موضوع را آغاز كردند و در بررسی های تخصصی انجام شده از فعالیت های بانكی این فرد طی چند مرحله مشخص شد كه چندی پیش وی پیامكی را با مضمون برنده شدن شمش طلا در قرعه كشی یكی از اپراتورهای همراه كشور دریافت می كند.
 
سردار عزیزی ادامه داد:‌با مراجعه این فرد به سایت اینترنتی، از وی درخواست می شود مبلغی بسیار ناچیز را به حساب اپراتور واریز كند و اطلاعات خود را نیز برای دریافت جایزه تكمیل نماید.
 
این مقام انتظامی استان مركزی افزود:‌ بعد از گذشت چندین هفته از این موضوع، ضمن اینكه این فرد جایزه ای دریافت نمی كند، مبلغی نیز از حساب بانكی اش برداشت می شود .
 
فرمانده انتظامی استان مركزی خاطر نشان كرد:‌در بررسی های تخصصی كه از سوی كارشناسان پلیس فتا شروع شده بود، مشخص شد سایتی که به عنوان سایت قرعه کشی اپراتور های تلفن همراه راه اندازی شده و شاکی به آن مراجعه نموده توسط متهمان طراحی و جعلی بوده و از آن برای هدایت مالباخته به درگاه جعلی بانك استفاده شده و درنهایت متهمان به اطلاعات حساب و مشخصات ایشان دست می یافتند.
 
وی در ادامه اظهار داشت:‌ تحقیقات كارشناسان پلیس فتا بر روی این پرونده با جدیت ادامه یافت و در مدت زمان رسیدگی به پرونده تعداد 20 سایت جعلی كه بدین روش فعالیت می كردند، شناسایی شد.
 
سركرده باند جعل سایت های اینترنتی، هكری سابقه دار بود/شناسایی و دستگیری اعضای باند در استان البرز و تهران بزرگ
 
سردار عزیزی خاطر نشان كرد:سرانجام تحقیقات تخصصی كارشناسان منجر به شناسایی عامل اصلی طراحی این سایت شد و مشخص شد كه وی از هكرهایی سابقه داری است كه در گذشته نیز توسط پلیس فتا دستگیر و مجددا بعد از آزادی به كمك چند نفر دیگر از دوستانش، اقدام به فعالیت مجرمانه در این زمینه كرده است.
 
این مقام ارشد انتظامی در استان تصریح كرد: با ادامه تحقیقات، دو همدست دیگر وی نیز شناسایی شدند و محل فعالیت و سكونت آنها در یكی از شهرهای استان البرز و تهران بزرگ شناسایی شد.
 
سردار عزیزی اضافه كرد:‌ با هماهنگی دستگاه قضایی تیمی از ماموران انتظامی برای دستگیری اعضای این تیم به استان البرز و تهران بزرگ اعزام شدند و در دو مرحله، هر چهار متهم پرونده دستگیر و برای تكمیل تحقیقات به پلیس فتا استان انتقال شدند.
 
طراحی 20 سایت فیشینگ برای سرقت اطلاعات بانكی كاربران اینترنتی
 
وی افزود: در بازجویی های انجام شده از اعضای این باند مشخص شد كه از آبان ماه سال گذشته این افراد اقدام به طراحی و راه اندازی 20 سایت جعلی بانكی نموده اند.
 
سردار عزیزی به اعترافات متهمان دستگیر شده اشاره داشت وگفت:‌ اعضای این باند در گفته های خود معترف شدند كه برای هدایت و تشویق افراد برای مراجعه به سایت های جعلی طراحی شده، از سامانه های پیامكی استفاده كرده و عنوان می داشتند كه شماره همراه كاربران در قرعه كشی اپراتور برنده شده است و جوایز بسیار نفیسی نیز به آنان تعلق می گیرد.
 
این مقام ارشد انتظامی تصریح كرد: اعضای این باند ‌در مدت فعالیت شان موفق می شوند اطلاعات حساب چهار هزار و 200 كاربر را در سطح كشور سرقت نمایند كه در این مدت تنها از تعدادی از این اطلاعات حساب استفاده كرده و مبلغ یك میلیارد ریال نیز به صورت غیرمجاز برداشت می كنند.
 
فرمانده انتظامی استان مركزی از ادامه تحقیقات تكمیلی بر روی این پرونده خبر داد و گفت: كلیه افرادی كه بدین روش از آنان كلاهبرداری شده است می توانند برای بررسی پرونده خود با شماره تلفن 0862184068 پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی تماس بگیرند.
 
هشدار به شهروندان!
 
سایت های فیشینگ سایت هایی هستند كه افراد كلاهبردار طراحی كرده و درآن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می كنند، در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانكی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می باشد و هنگامی كه كاربر اطلاعات حساب بانكی خود را در آن وارد می كند این اطلاعات كه شامل شماره كارت،رمز عبور و رمز CVV2 می باشد، برای مجرم ارسال می شود.
 
هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده كه در دام سایت های فیشینگ نباشید و تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است كه درگاه بانك در سایت اصلی از پرتكل SSL كه پروتكلی امن می باشد و جهت ارسال اطلاعات است، استفاده می كنند كه در ابتدای نوار آدرس عبارت HTTPS می باشد، در صورتی كه صفحه جعلی درگاه بانك همان HTTP است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *