ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه مهم‌ترین دستاورد رزمایش ارتش است

14:21 - 04 دی 1393
کد خبر: ۲۳۳۲۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: فرمانده ارشد ارتش شمال شرق کشور گفت: نمایش اقتدار نیروهای مسلح به ویژه ارتش و تأمین امنیت و ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه از ویژگیها و اهداف برگزاری رزمایش محمدرسول‌الله است.

: فرمانده ارشد ارتش شمال شرق کشور گفت: نمایش اقتدار نیروهای مسلح به ویژه ارتش و تأمین امنیت و ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه از ویژگیها و اهداف برگزاری رزمایش محمدرسول‌الله است.

به گزارش گروه سیاسی ، امیر سرتیپ علی جهانشاهی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های قرارگاه عملیاتی شمال شرق ارتش در رزمایش محمد رسول‎الله (ص) اظهارکرد: این رزمایش در جنوب استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، شرق تنگه هرمز و سواحل مکران تا مدار 10 درجه شمالی در آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند به مدت هفت روز برگزار می‌شود و در آن نیروهای چهارگانه ارتش، جدیدترین و مهمترین دستاوردهای دفاعی در رزم زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی را تست و ارزیابی می‎کنند.

وی گفت: مهمترین پیام رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص)، پیام صلح و دوستی به ویژه برای همسایگان و کشورهای همجوار است و این رزمایش هیچ تهدیدی برای همسایه‌ ها نیست.

فرمانده ارشد ارتش شمال شرق کشور با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهم برای حفظ و ارتقای نیروهای مسلح برگزاری چنین رزمایش ‎هایی است، اظهارکرد: این رزمایش نمایان‌گر اوج وحدت و انسجام بین نیروهای مختلف است و استفاده از ساختار و دکترین دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از دیگر ویژگی‌های این رزمایش بزرگ و ویژه ارتش به شمار می رود.

جهانشاهی افزود: استفاده از توانمندی‌‎های بومی و سلاح‌‎ها و تجهیرات ساخت داخل کشور و همچنین از تجربیات گران سنگ پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در کنار نیروهای جوان و متعهد ارتش، طرح‌‎ریزی و اجرای رزمایش بر اساس تاکتیک‌‎ها و تکنیک‌‎های جدید دفاعی، نمایش توانمندی‌‎های یگان‌‎های تابعه ارتش در دفاع از مرزهای زمینی، هوایی و دریای کشور، افزایش قدرت دفاعی کشور در مقابله با هر گونه تعرض‌‎های هوایی، دریای و زمینی، ارتقای سطح بازدارندگی، نمایش اقتدار نیروهای مسلح به ویژه ارتش و تأمین امنیت و ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه از ویژگیها و اهداف برگزاری این رزمایش است .

وی تصریح کرد: در این رزمایش همچنین از موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا، زمین به سطح و سطح به سطح استفاده می‌‎شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *