دلایل مسمومیت غذایی معلولان آسایشگاه پاکدشت تا 20 روز آینده اعلام می‌شود

14:01 - 04 دی 1393
کد خبر: ۲۳۳۱۸
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان بهزیستی کشور از اعلام دلایل مسمومیت غذایی معلولان آسایشگاه پاکدشت تا 20 روز آینده خبر داد.

: رئیس سازمان بهزیستی کشور از اعلام دلایل مسمومیت غذایی معلولان آسایشگاه پاکدشت تا 20 روز آینده خبر داد.

به گزارش ، همایون هاشمی درباره جزئیات حادثه آسایشگاه پدربزرگ شهرستان پاکدشت مبنی بر مسمومیت غذایی افراد تحت نگهداری این مرکز اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تیم تخصصی متشکل از معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و مدیرکل بهزیستی استان به مرکز نگهداری اعزام شدند و بررسی‌های اولیه با مشارکت فرمانداری، وزارت بهداشت، پزشک قانونی و مرجع قضایی آغاز شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: مرکز پدربزرگ دارای 6 سالن است که در یکی از سالن‌ها معلولان دچار مسمومیت غذایی شدند. البته هنوز نمی‌توان میزان و نوع مسمومیت غذایی را اعلام کرد و باید منتظر نتیجه پزشکی قانونی باشیم و چنانچه قصوری در این زمینه صورت گرفته باشد، با مسببان آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه از تعداد 32 نفر، 3 نفر از معلولان به دلیل مسمویت غذایی فوت کرده‌اند، ادامه داد: با این حال باید منتظر گزارشات پزشکی قانونی ماند و آنگونه که مقرر شده است تا 20 روز آینده نتیجه پزشکی قانونی درباره فوت این سه نفر اعلام می‌شود.

هاشمی درباره نحوه فعالیت مرکز نگهداری معلولان ذهنی پدربزرگ پاکدشت، گفت: این مرکز از مراکز خصوصی درجه یک وابسته به سازمان بهزیستی است که از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده است و 130 مددجو را در ساختمانی به وسعت 3 هزار متر تحت نگهداری قرار داده و تاکنون خدمات خوبی را به مددجویان ارائه کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که ‌جنس حوادث در بهزیستی دلخراش و همیشه با عناصر انسانی همراه است، در پایان تصریح کرد: لازم می‌دانم از تمامی پرسنل و مددکاران سازمان بهزیستی و همچنین از تمامی هموطنان عذرخواهی کنم و امیدوارم هرچه زودتر با توجه به آخرین جلسه برگزار شده در محل فرمانداری پاکدشت نتیجه گزارش پزشک قانونی اعلام و هموطنان مطلع شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *