رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کیفیت باید در زندگی مردم ملموس باشد

13:31 - 04 دی 1393
کد خبر: ۲۳۳۱۴
خبرگزاری میزان: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر با ایمان کار انجام شود کارهای درست انجام خواهد شد و خداوند به کسانی که ایمان و عمل صالح دارند بشارت داده است.

: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر با ایمان کار انجام شود کارهای درست انجام خواهد شد و خداوند به کسانی که ایمان و عمل صالح دارند بشارت داده است.

به گزارش گروه سیاسی ، آیت‎الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارمین جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور اظهارکرد: فعالان کیفیت باید همان گونه که نام خود را «تک» گذاشته‌اند، نمونه باشند و کیفیت باید در زندگی مردم ملموس باشد.

وی اضافه کرد: در جامعه بشری و فرهنگ دینی ما همیشه یک انحراف رخ داده است و عمل صالح را به مناسک دینی سوق می‌دهند، در حالی که اهمیت به عمل صالح را نباید به این محدود کرد و قطعا عمل صالح شامل همه چیز است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت گفت: اگر انسان در زندگی دنبال این باشد که کارهای صالح در همه امور باشد این یک مؤمن واقعی است و قرآن کریم هم بر آن تأکید می‌کند و لازم است گروهی از محققان مبانی و ارزیابی‌های خود را درست تبیین کنند.

هاشمی رفسنجانی گفت: در قرآن، 100 مورد ایمان و عمل صالح با هم آورده شده است یعنی شرط دینداری صحیح و برخورداری از نعمت‌ها و استعداد انسان، ایمان و عمل صالح است.

وی افزود: هر کاری که انسان بخواهد انجام دهد باید اطمینان داشته باشد که درست است که اگر درست باشد، ایمان و عمل صالح هر دو درست خواهد بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید دید اولویت‌ها کجاست و اولین اولویت‌ها راهبرد است و متعلق به ولی فقیه و در زمان پیامبر متعلق به ایشان بوده است.

هاشمی رفسنجانی گفت: در جامعه ما ابتدا رهبری، سپس مجلس و بعد هیات دولت و سپس قوه قضاییه، همه بخش‌ها به تناسب وظیفه‌ای بر عهده دارند و اگر با ایمان کار انجام شود کارهای درست انجام خواهد شد و خداوند به کسانی که ایمان و عمل صالح دارند بشارت داده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: موضوع کیفیت باید به‌روز باشد و به مردم از طریق رسانه اطلاع‌رسانی شود و فهرستی از کیفیت‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تبریک به فعالان حوزه کیفیت تصریح کرد: باید آثار ارتقای کیفیت مشخص باشد و اگر به وظیفه خود عمل کنید و کارها رصد شود کیفیت بهتر خواهد شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توسعه دانش‌محور از اولویت‌های سیاست‌های کار نظام است و کیفیت و پیشرفت بشری بدون توسعه دانش محقق نمی‌شود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ما به عنوان مسلمان ایرانی بااستعداد و کشوری که همه منابع را دارد و سومین کلکسیون منابع در جهان است، با این امکانات و مکتب اهل بیت (ع) که مترقی‌ترین است، با این شرایط ما استحقاق پیشرفت خیلی بیشتر را داریم و باید جلوتر برویم.

وی افزود: این مجموعه باید با دید عملی و دینی کار را بررسی و به ارتقای کیفیت کمک کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *