انهدام اهداف در فاصله ۲۵۰کیلومتری با پهپادهای انتحاری

13:00 - 04 دی 1393
کد خبر: ۲۳۳۱۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: فرمانده یگان پهپاد نزاجا گفت: امروز تمام پهبادهای ما توان ارسال آنلاین تصاویر را داشته و اهداف را از فاصله ۲۵۰ کیلومتری با پهبادهای انتحاریمان مورد هدف قرار می‌دهیم.

: فرمانده یگان پهپاد نزاجا گفت: امروز تمام پهبادهای ما توان ارسال آنلاین تصاویر را داشته و اهداف را از فاصله ۲۵۰ کیلومتری با پهبادهای انتحاریمان مورد هدف قرار می‌دهیم.

به گزارش گروه سیاسی سرهنگ رضا خاکی با حضور در منطقه عمومی رزمایش محمد رسول‌الله (ص) ارتش، با بیان اینکه یگان هواپیماهای بدون سرنشین نیروی زمینی طبق یک سناریوی جنگ واقعی وارد این رزمایش شده است، اظهارکرد: پهپادهای ما در این رزمایش در قالب نیروهای خودی و نیروهای دشمن به انجام مأموریت می‌پردازند.

وی افزود: در این رزمایش مأموریت‌هایی از قبیل شناسایی، مراقبت و شرکت در عملیات روانی علیه نیروهای دشمن به یگان پهپادی واگذار شده اما ما این قابلیت و توانمندی را داریم تا در صورت دستور هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نزاجا را نیز وارد رزمایش کنیم.

فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش در خصوص قابلیت این هواپیماها نیز، گفت: بسته به نوع فناوری‌هایی که هر کشور از آن استفاده می‌کند تجهیزاتی هم که روی پهپادها نصب می‌شود، متفاوت است و امروز کشور ما به توانمندی‌هایی رسیده که دوربین‌ها و تجهیزات مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین به صورت کاملاً بومی تولید شده و برای مثال قدرت بزرگنمایی و رزولیشن این دوربین‌ها به حدی است که نیازهای نیروی زمینی را در موضوع جمع‌آوری اطلاعات و کشف و شناسایی برآورده می‌کند.

سرهنگ خاکی با بیان اینکه فناوری پهپاد یکی از جوان‌ترین فناوری‌های وارد شده در نیروی زمینی است، تصریح کرد: ما در این رزمایش سعی داریم تا هواپیماهای بدون سرنشین را به صورت کامل از نظر تکنیک و تاکتیک با سایر رسته‌ها هماهنگ کنیم تا بتوانند به خوبی در انجام عملیات با یکدیگر همکاری کنند و امیدواریم در این رزمایش نیز نمره خوبی بگیریم.

وی در ادامه با بیان این که تمامی پهپادهای ما به توانمندی ارسال آنلاین تصاویر مجهز هستند، گفت: امروز یگان پهپادی در هر نقطه کشور که نیروی زمینی در آن فعالیت داشته باشد حضور دارد و در صورت نیاز خط مقدم شناسایی هوایی در این مناطق و در مناطق مرزی خواهد بود.

فرمانده یگان پهپاد نزاجا در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نیز، اظهارکرد: پهپادها انواع مختلفی دارند که اجرای عملیات رزمی یکی از مأموریت‌های آنهاست که می‌توانند با استفاده از بمب و راکت و یا به صورت انتحاری آن را انجام دهند.

سرهنگ خاکی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش تنها یگان ارتش است که از پهپاد انتحاری برخوردار بوده و این پهیاد با نام رعد می‌تواند اهداف را در بُرد 250 کیلومتر به صورت نقطه‌ای مورد هدف و انهدام قرار دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *