لاریجانی بغداد را به مقصد کربلا ترک کرد

12:20 - 04 دی 1393
کد خبر: ۲۳۳۰۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رییس مجلس شورای اسلامی پایتخت عراق را به مقصد شهر کربلا ترک کرد.

: رییس مجلس شورای اسلامی پایتخت عراق را به مقصد شهر کربلا ترک کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی که در ادامه سفر منطقه‌ای خود به برخی کشورهای منطقه، در عراق به سر می‌برد، صبح امروز بغداد را برای زیارت حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و قمر بنی‌هاشم حضرت عباس(ع) به مقصد شهر کربلا ترک کرد.

لاریجانی در سفر خود به عراق ابتدا به شهر نجف رفت و ضمن زیارت حرم امیرالمومنین (ع) و قبور برخی دیگر از بزرگان و علمای کشور عراق، با مراجع عالیقدر این کشور از جمله آیات عظام سیستانی، حکیم، فیاض و بشیر نجفی دیدار و درخصوص مسائل مهم منطقه و عراق گفت‌وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی سپس به بغداد پایتخت عراق رفت و با مقامات بلندپایه سیاسی این کشور از جمله رییس‎جمهور، نخست‌وزیر، رییس مجلس، رییس مجلس اعلای اسلامی، وزیر امور خارجه، رییس کنگره ملی و همچنین رییس سابق مجلس عراق دیدار و درخصوص مسائل مهم فیمابین، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد که از مهمترین آنها می‌توان به راهکارهای برخورد جدی با گروه‌های تروریستی موجود در عراق و همچنین راه‌های بسط و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان تهران و بغداد اشاره کرد.

در ادامه رییس مجلس و هیات همراه برای زیارت حرم امام موسی کاظم (ع) و امام جواد(ع) عازم کاظمین شدند و مجدداً به بغداد بازگشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *