افزایش خشم آمریکایی‌ها از کشته شدن یک سیاه پوست دیگر توسط پلیس

11:34 - 04 دی 1393
کد خبر: ۲۳۳۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: قتل یکی دیگر از نوجوانان سیاه پوست در ایالت میسوری آمریکا موجب افزایش خشم مردم نسبت به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا شد.

: قتل یکی دیگر از نوجوانان سیاه پوست در ایالت میسوری آمریکا موجب افزایش خشم مردم نسبت به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا شد.

به گزارش ، بر اساس انتشار خبری از شبکه تلویزیونی سی ان ان، فرماندار ایالت میسوری آمریکا، قتل آنتونیو مارتین نوجوان سیاه پوست هجده ساله را نشان دهنده وظیفه دشوار مأموران پلیس در برقراری نظم و اجرای قانون دانست.

بنابر این گزارش پلیس آمریکا نیز با انتشار تصاویر یک قبضه سلاح کمری ادعا کرد مارتین پیش از اینکه هدف تیراندازی افسر پلیس قرار بگیرد، اسلحه را به سوی او نشانه گرفته بود.

این گزارش حاکی بر آن است که این حادثه در «برکلی» ایالت میسوری و نزدیک شهر فرگوسن آمریکا رخ داده است. شهر فرگوسن نیز از ماه اوت امسال و بعد از تیراندازی پلیس به نوجوان سیاه پوستی به نام مایکل براون که به مرگ او منجر شد، شاهد ناآرامی بوده است.

بر اساس این گزارش در منطقه‌ای از کشور آمریکا که هنوز دچار تنش است، تظاهرات دوباره آغاز شده است. این بار اعتراض ها به قتل آنتونیو مارتین نوجوان هجده ساله بر اثر تیراندازی افسر پلیس در شهر برکلی ایالت میسوری آمریکا است که فقط سه کیلومتر با شهر فرگوسن فاصله دارد. تصاویر این حادثه در پارکینگ پمپ بنزین توسط دوربین های امنیتی ضبط شده است.


بنا به اعلام پلیس آمریکا، این افسر پس از دریافت گزارش سرقت به محل اعزام شده است. هاسکینز می گوید برکلی مانند فرگوسن نیست، زیرا شهردار، مدیران شهری و فرمانده پلیس شهر برکلی سیاه پوست هستند و به همین علت معتقدم فرگوسن با برکلی تفاوت دارد. با وجود این، لحظاتی بعد از تیراندازی، تظاهرکنندگان معترض با نیروهای امنیتی درگیر شدند. مادر آنتونیو مارتین، نوجوان کشته شده نیز پاسخگویی پلیس را خواستار شده است.

در این گزارش آمده که فرمانده پلیس برکلی می گوید افسر، چاره دیگری نداشته است.
گفتنی است پرونده قتل این نوجوان هنوز بسته نشده و شهردار برکلی نیز وعده تحقیقات کامل درباره این حادثه را داده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *