بازدید 20 رایزن بازرگانی ایران از 5 کشور

18:21 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۲۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان:مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از استراتژی آشنایی رایزنان بازرگانی با فرصت‌ها و محدودیت‌های مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: رایزنان بازرگانی پیش از اعزام به محل ماموریت خود در جلساتی تخصصی با مسئولان ارگان‌های مختلف، فرصت‌ها و چالش‌های هر منطقه کشور را به صورت ویژه بررسی می‌کنند.

:مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از استراتژی آشنایی رایزنان بازرگانی با فرصت‌ها و محدودیت‌های مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: رایزنان بازرگانی پیش از اعزام به محل ماموریت خود در جلساتی تخصصی با مسئولان ارگان‌های مختلف، فرصت‌ها و چالش‌های هر منطقه کشور را به صورت ویژه بررسی می‌کنند.

به گزارش میزان، رضا عباسقلی با بیان این مطلب افزود: رایزنان منتخب در رویکرد جدید سازمان از استان‌های مختلف کشور و واحدهای صنعتی و معدنی بازدید کردند و با توانمندی‌های بخش‌ها و مناطق مختلف از نزدیک آشنا شدند اما در کنار این برنامه نشست‌های تخصصی با مسئولان و کارشناسان برگزار شده است تا فرصت‌ها و چالش‌ها به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه به بازدید رایزنان از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اشاره کرد و گفت: 20 رایزن بازرگان ایران در کشورهای هدف در آبان‌ماه از این منطقه بازدید کردند، اما به منظور بررسی تخصصی مسائل و مشکلات رایزنان بازرگانی افغانستان، کره‌جنوبی، ازبکستان و ترکمنستان مجددا به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اعزام شدند و نشستی تخصصی را با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره این منطقه برگزار کردند.

عباسقلی در ادامه افزود: در این جلسه راه‌های نفوذ به بازارهای هدف، راه‌کارهای جذب سرمایه‌گذاری و بررسی چگونگی تامین مواد اولیه در منطقه ویژه سیرجان مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته عباسقلی اعزام رایزنان بازرگانی همچنان ادامه دارد و به زودی افراد منتخب به کشورهای افغانستان، کره‌جنوبی، ازبکستان، ترکمنستان و ایتالیا اعزام می‌شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *