رسیدگی به مشکلات جسمی و روحی بیماران از وظایف انسانی مردم و دولت است

16:01 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۲۶۶
خبرگزاری میزان: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی به مشکلات جسمی و روحی بیماران را از وظایف انسانی مردم و دولت دانست و گفت: باید از تجربه کشورهایی که در این زمینه پیشرفته کرده اند، استفاده کرد.

: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی به مشکلات جسمی و روحی بیماران را از وظایف انسانی مردم و دولت دانست و گفت: باید از تجربه کشورهایی که در این زمینه پیشرفته کرده اند، استفاده کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از نمایندگان بیماران تالاسمی از سراسر کشور با اشاره به اقداماتی که در دوران سازندگی برای پیشگیری از توسعه بیماری تالاسمی در کشور شد، افزود: منطق مدیریتی ایجاب می کند که با توجه عمیق به اولویت پیشگیری بر درمان، هم از هزینه های آینده جلوگیری کنیم و هم خیال ما نسبت به عدم وجود یا کاهش بیماران تالاسمی در کشور راحت باشد.

هاشمی رفسنجانی پس از استماع گزارش و مشکلات چند تن از حاضران اظهار کرد: هیچ انسانی نیست که این مشکلات را بشنود و متأثر نشود اما کار بهتر در کنار احساسات انسانی، برنامه ریزی، همفکری و همکاری برای کم کردن مشکلات و تأمین به موقع و آسان داروهای موردنیاز این بیماران است.

در آغاز این دیدار دکتر هادی پور عضو انجمن تالاسمی، دکتر کریمی از داروسازان کشور، خانم رضوان قادری به نمایندگی از بیماران تالاسمی استان فارس، با ارائه گزارش هایی از وضعیت درمانی، دارویی و مسائل اجتماعی بیماران تالاسمی، به بیان دیدگاه های خود در خصوص لزوم ارتقای خدمات و کاهش مشکلات بیماران خاص پرداختند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *