مجازات های فعلی برای قاچاقچیان مواد مخدر کافی نیست/ معتادان مواد مخدر شناسنامه دار شوند

14:47 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۲۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون قضایی رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: مجازات‌های سنگین، حبس، تبعید و جریمه نقدی بهترین جایگزین اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر است.
: معاون قضایی رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: مجازات‌های سنگین، حبس، تبعید و جریمه نقدی بهترین جایگزین اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر است.

قوام فروزان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: در حال حاضر مجازات مرتکبین قاچاق مواد مخدر در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر کافی نیست و باید مقنن اقداماتی را در راستای بر هم زدن وضعیت عرضه و تقاضا در حوزه مواد مخدر انجام دهد.

وی افزایش جریمه و تاوان‌های سنگین، حبس‌های طولانی مدت و تبعید را موثر‌ترین و بهترین مجازات جایگزین اعدام قاچاقچیان مواد مخدر عنوان و بیان کرد: مجرمان و متهمان در زمینه قاچاق مواد مخدر باید به گونه‌ای مجازات شوند که دیگران جرات ارتکاب چنین جرائمی را پیدا نکنند.

رئیس شعبه ۹۷ دادگاه تجدید نظر استان تهران درادامه اضافه کرد: مجازات‌های کنونی برای مجازات قاچاقچیان مواد مخدر کافی نیست و باید مجازات‌ها بازنگری شود و تغییر کند.

سرپرست مجتمع قضایی شهید فهمیده همچنین گفت: معتادان مواد مخدر باید از سوی مسئولان مربوطه شناسنامه دار شوند و از طریق داروخانه‌ها همچون بیماران خاص مواد مورد نیاز به آن‌ها ارائه شود چرا که با چنین اقدامی مواد فروشان کاهش می‌یابند.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *