توجه به نیاز جوانان راه حل مناسب برای پیشگیری از جرم است

13:55 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۲۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: چهارمین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی ومشارکت‌های مردمی شورای پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی جهت بررسی سیاست‌ها واقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرائم اجتماعی وفرهنگی در جامعه برگزار شد.

: چهارمین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی ومشارکت‌های مردمی شورای پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی جهت بررسی سیاست‌ها واقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرائم اجتماعی وفرهنگی در جامعه برگزار شد.

به گزارش ، این جلسه که با حضور نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، سلیمانی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، رشیدی مدیرکانون اصلاح وتربیت مشهد، رضائی معاون پیشگیری بهزیستی استان و تنی چند از معاونان و کارشناسان سازمان‌ها و در محل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان برگزار شد به بحث وتبادل نظر در خصوص سیاست‌ها واقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرائم اجتماعی و فرهنگی در بین سنین کودکان ونوجوانان پرداخته شد.

در این سلیمانی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی ضمن انتقاد به این موضوع که برای اوقات فراغت جوانان ونوجوانان فکری ریشه‌ای نشده است، عنوان کرد: ما ساز وکار لازم را برای تفریح سالم جوانان فراهم نکرده‌ایم و باید با این جلسه‌ها شرایطی را فراهم آوریم تا در این خصوص تدابیری جدی اندیشیده شود.

در ادامه سیدامیرمرتضوی معاون اجتماعی وپیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی نیز ضمن انتقاد از عدم ساماندهی بازیهای رایانه‌ای، گذری بر موضوع پارکها ومراکز تفریحی زده وتاکید کرد: ما از فضاها به طرز مناسب استفاده نمی کنیم پارک‌های در خور تحسینی توسط شهرداری ایجاد شده اما همین فضاهای خوب دارای آسیب‌های فراوانی شده است که باید ریشه‌یابی و رفع گردد.

در ادامه رضائی سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان نیز افزود: باید از ظرفیتهای معاونت اجتماعی دادگستری استفاده نمود تا قبل از اینکه کودکان ونوجوانان به سمت جرم سوق پیدا نمایند و دراختیار کانون اصلاح وتربیت قرار گیرند از این کار پیشگیری کرد.

رشیدی مدیرکانون اصلاح وتربیت مشهد نیز ضمن پیشنهاد تعامل هرچه بیشتر دانشگاه و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با کانون اصلاح وتربیت مشهد تصریح کرد: ما در کانون اصلاح وتربیت فرزندانی داریم که پدر و مادرشان از یکدیگر جداشده وما نقش پدرومادر را برای ایشان ایفاء می‌کنیم.

در پایان کمال سرویها نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز اصلی‌ترین معضل در شهر مشهد را معضل فرهنگی خواند و خواستار حل بسیاری از معضل‌ها با استفاده از ظرفیتهای این کارگروه شد.

گفتنی است در این جلسه گزارشی در خصوص ساختار موسسه احیاء حیات سرمد (زندانیان فاقد ملاقات وآسیب‌پذیر) ونیز اقدامات انجام شده توسط آن موسسه برای زندانیان بدون ملاقات از قبیل برگزاری دوره‌های مشاوره و روان‌درمانی خانواده پایدار و برنامه‌های این موسسه جهت ارتقاء موسسه در سطح ملی به سمع ونظر اعضاء کارگروه رسانده شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *