منتظر لایحه جامع وکالت مورد تایید قوه قضاییه هستیم

13:00 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۲۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تغییرات ماهوی ایجاد شده توسط دولت در لایحه قضایی جامع وکالت گفت: تاکنون این لایحه در کمیسیون اعلام وصول نشده است ضمن اینکه منتظر بررسی لایحه جدید جامع وکالت مورد تایید قوه قضاییه هستیم.

: عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تغییرات ماهوی ایجاد شده توسط دولت در لایحه قضایی جامع وکالت گفت: تاکنون این لایحه در کمیسیون اعلام وصول نشده است ضمن اینکه منتظر بررسی لایحه جدید جامع وکالت مورد تایید قوه قضاییه هستیم.

محمد رزم در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در مورد سرانجام لایحه جامع وکالت اظهارکرد: با توجه به پیگیری هایی که در مورد این لایحه انجام داده‌ام تاکنون در مجلس اعلام وصول نشده است و با وجود اعمال تغییرات از سوی دولت در این لایحه باید منتظر تدوین لایحه جدیدی توسط قوه قضاییه با این مضمون باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در تشریح تغییرات اعمال شده از سوی دولت در لایحه جامع وکالت، تصریح کرد: با توجه به اینکه قوه قضاییه اعلام کرده که دولت تغییرات بسیار وسیعی از نظر ماهوی در این لایحه ایجاد کرده و آن را از حالت یک لایحه قضایی خارج ساخته است بنابراین لایحه مذکور مورد تایید آن‌ها نیست.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت حق تصرف در لایحه قضایی را ندارد، خاطرنشان کرد: دولت تنها باید لوایح قضایی را از نظر تخصیص اعتبار لازم مورد بررسی قرار دهد و بر اساس قانون نباید در متن این لوایح تغییری ایجاد کند بنابراین قوه قضاییه این لایحه را مسترد کرده است و باید منتظر باشیم لایحه جدیدی در این مورد تدوین کرده و بار دیگر به مجلس ارسال کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *