رسیدگی به 80 شکایت مردمی در تعزیرات زنجان

12:46 - 03 دی 1393
کد خبر: ۲۳۲۲۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان ضمن اعلام عملکرد آذرماه این اداره کل از رسیدگی 100 درصدی به 80 شکایات مردمی در این استان خبر داد.

: سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان ضمن اعلام عملکرد آذرماه این اداره کل از رسیدگی 100 درصدی به 80 شکایات مردمی در این استان خبر داد.

به گزارش ، مرتضی ممیزی گفت: در آذرماه سال جاری تعداد 618 پرونده به تعزیرات حکومتی استان زنجان وارد شده که بر اساس آمار منتشر شده، در بخش کالا و خدمات تعداد 463 پرونده وارد و تعداد 476 پرونده مختومه و عملکرد تعزیرات حکومتی در این بخش 103درصد است.
وی افزود: همچنین در بخش قاچاق کالا و ارز تعداد 92 پرونده وارد و پس از بررسی و صدور رأی در شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعداد 101 پرونده مختومه شده و عملکرد در این بخش 110 درصد است و در بخش بهداشت،دارو و درمان نیز تعداد 63 پرونده وارده و تعداد 65 پرونده نیز مختومه شده است و عملکرد در این بخش 103 درصد است.
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار داشت: عملکرد تعزیرات حکومتی استان در آذرماه 1393 بر اساس آمار موجود و تعداد پرونده های مختومه شده 104 درصد است و در این مدت بر اساس آراء صادره از سوی شعب تعزیرات حکومتی استان ،متخلفین پرونده ها به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 12 میلیارد و سیصد میلیون ریال محکوم شده اند.
وی افزود: در ماه گذشته تعداد 80 فقره شکایت مردمی به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است که در این بخش نیز به تمام موارد رسیدگی شده و بیشتر این شکایات در خصوص گرانفروشی، کمفروشی، تقلب در کسب و ... است که پس از سیر مراحل قانونی در شعب مربوطه مختومه شده است و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی بیش از 120 میلیون ریال در حق شاکیان پرونده های دارای شاکی محکوم شده اند.
ممیزی با اشاره به اینکه تعداد 181 پرونده تخلف مشاورران املاک در سال جاری به تعزیرات حکومتی این استان وارد شده، بیان کرد: در شهرستان زنجان 167 فقره پرونده، در شهرستان خدابنده 9 فقره پرونده و در شهرستان ابهر 5 پرونده در این خصوص با گزارش بازرسان و نیز دریافت شکایات مردمی وارد و پس از سیر مراحل قانونی مختومه شده که بر اساس آراء صادره از سوی شعب مربوطه متخلفان این پرونده ها جمعا به پرداخت جزای نقدی به میزان 93 میلیون ریال محکوم شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *